Jag letar desperat efter en autopilot till min Antares 650,desto mer jag letar desto mer osäker blir jag.....vill ha en autopilot som inte kostar skjortan å har en trådlös fjärrkontroll,även tips på var den borde beställas tas emot tacksamt.Tittat lite i USA å Storbrittanien,USA verkar lite billigare.Det viktigaste är att autopiloten är till teleflexstyr,jag har en Raymarine A65 plotter om det nu skulle inverka på valet av pilot.MVH Marko
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
autopilot till teleflexstyrning???
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av doro Visa inläggJag letar desperat efter en autopilot till min Antares 650,desto mer jag letar desto mer osäker blir jag.....vill ha en autopilot som inte kostar skjortan å har en trådlös fjärrkontroll,även tips på var den borde beställas tas emot tacksamt.Tittat lite i USA å Storbrittanien,USA verkar lite billigare.Det viktigaste är att autopiloten är till teleflexstyr,jag har en Raymarine A65 plotter om det nu skulle inverka på valet av pilot.MVH Marko
En så stor tung nuy båt med teleflex styrning låter inye rätt. Säker på det?
Kommentera
-
jo,det är allt teleflex på den stora båten,jag läst lite om just S 1000 men den verkar inte vara ngt bra till trollingfiske,stängs tydligen av när det går under 2 knop....några erfarenheter?simrad ap 12r verkar ju bra till teleflex,ingen fjärrkontroll iofs...
Kommentera
-
Både Simrad AP12/14R og Raymarine SPX-5 vil fungere på din båt.
Jeg har også Antares 650 og har montert hydralstyrning og en Simrad AP14H med en AP12 betjening ved styreposisjonen og en AP14 betjening på bakdekket. Simrad AP14H fungerer utmerket på min båt, har ikke problemer med å holde kursen i 1,5 knop ved 10m/s vind. Jeg installerte piloten min for 3,5 år siden og hadde nok gått for en mer moderne pilot i dag.
Siden det er litt begrenset med plass mellom stolen og rattet i Antares 650 vil jeg rekomendera å gå for hydralstyrning slik at rattet ikke rører på seg når piloten jobber.
Simrad AP24, Garmin GHP-10 og Raymarine SPX-10 er det beste pilotene. Alle disse har rategyro som gir bedre styring og de trenger heller ikke rorgiver.Senast ändrad av TeamScuirus; 2009-11-17, 15:57.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av doro Visa inläggjo,det är allt teleflex på den stora båten,jag läst lite om just S 1000 men den verkar inte vara ngt bra till trollingfiske,stängs tydligen av när det går under 2 knop....några erfarenheter?simrad ap 12r verkar ju bra till teleflex,ingen fjärrkontroll iofs...
Jag har en -99 Antares 600, den hade också teleflex vid köpet men jag bytte ut den till hydraulstyrning och köpte en Raymarin 6002 autopilot kompletterad med en fjärrstyrning för att kunna styra utifrån däck.
Jag är grymt nöjd med den kombinationen, dom ska ju vara ändå bättre med gyro och jag undrar vad som kan vara bättre än min redan är. ;-)
Lycka till !
Mvh
Janne
Kommentera
-
Kanon!tack för alla svar.Det ser ut att bli en Baystar hydraulstyrning å en Raymarine S1000,det finns säkert bättre piloter men jag har ju en Raymarine A65 å piloten å plottern skall ju kopplas ihop,plus att jag hittat S1000 för 7995:-å det tror jag är svårt att slå,den hade ju även några mkt intressanta inställnins möjligheter som bla sick-sack å olika mönster runt huggplatsen.....gärna några inlägg av Raymarine S1000 användare.....sicket kanonforum,snabba å bra svar
Kommentera
-
Jag tycker du noga ska kolla och jämföra S1000 med de dyrare fluxgate styrda Ray piloterna som 6002 exv. innan köp!
Det är mycket pengar inblandat.
Jag har i grund och botten ingen erfarenhet av bägge utom möjligen viss av 6002 ägaren till denna säger han är mycket nöjd jag har också sett den i aktion och fick ett gott intryck.
Har aldrig sett S1000 i aktion dock är den billigare och förlitar sej helt på GPS för styrningen, vid låga farter tror jag detta kan innebära problem men vet inte säkert här
Säger så här kontrollera noga innan pengar kommer på bordet funkar den INTE som du tänkt dej är det bortkastade pengar även om den var billig.
Som jag säger min erfarenhet är begränsad funderar du på S1000 ställ frågor till ägare av dessa innan köp, kan vara värt att lägga till för pilot med fluxgate kompass annars lycka tillI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
892 visningar
0 gillar
|