autopilot till teleflexstyrning??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

autopilot till teleflexstyrning???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TeamScuirus Visa inlägg
    Alle piloter kan kobles sammen med din A65 plotter.

S1000 har problemer med låge trollinghastigheter spesiellt når det er kraftig vind. Regner med at Flodström som har erfaring med S1000 vil kommentere dette.
    Scurius vet du något om Ray ST 8002 styrenhet?
    Tycker den stora vridknappen ser helt perfekt ut för att ändra kurs.
    Antar det fungerar även i AP läge.
    Min gamla Sportpilot hade shadow drive antar denna funkar på samma sätt dvs vrid på motorn till ny kurs och släpp riktigt bra mvh
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Når piloten er i automodus ender du kursen ved å vri på den stora vridknappen. I power steering modus styrer du båten ved å vri på knappen, ved å trykke på den midtstilles motoren.

Kommentera

Ursprungligen postat av TeamScuirus Visa inlägg
        Når piloten er i automodus ender du kursen ved å vri på den stora vridknappen. I power steering modus styrer du båten ved å vri på knappen, ved å trykke på den midtstilles motoren.
        Ok och tack för svaret blev det en Ray pilot så skulle den styrenheten ingå den saken är klar! mvh

Kommentera

Ni med Antares båtar,var ni tvungna att byta ratt med eller gick det med orginal ratten?jag har läst om problemen med trollingfarter med S1000 men det skall tydligen vara fixat sedan-08,den nya uppdateringen har tydligen gjort den helt ok.....

Kommentera

S1000 er bedre etter softwarefixen, men kan ikke jämföres med en pilot med fluxgatecompass, og enda mindre en med rategyro.

Jeg bruker orginalrattet sammen med hydralstyring.

Kommentera

Jag använder originalratten också.
              Glömde nämna att det är att rekommendera nyare autopiloter utan roderlägesgivare då den kan krångla och dom är inte gratis.......egen erfarenhet.

Vad gäller S1000 så har jag en kompis som installerat en sådan nyligen och iaf den pumpen låter ganska mycket när den arbetar så tänk på hur du monterar den i fall du köper en S1000. Tycker faktiskt att den låter så mkt att man kan tro att det är nåt fel på den. Kanske nån med S1000 som läser detta kan ge en rescension av sin erfarenhet av piloten.

Mvh

Janne

Kommentera

Man kanske kan isolera pumpen,tror inte att den typen av pump överhettas?

Kommentera

Tro mig, han har försökt..............

Kommentera

ok,nu e Raymarine S1000 beställd iaf!jag isolerade ngt liknande(shuntmotor)hos en kund med den tjockaste typen av armaflex som är en svart rörisolering av den tjockaste sorten,till för kylrör(ca 30 mm tjock)blev kanon

Kommentera

Ska du få rimligt tyst på den bör du satsa på stomljudet dvs kraftiga mjuka gummibussningar vid monteringsbultarna sen är det nog inte fel med någon slags skärm mot direktljudet lycka till kanske den är bättre än jag tror även i låga farter dock blir den aldrig bättre än GPS instrumentet som sänder data till den då den är HELT beroende av detta för funktionen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      898 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman