autopilot till teleflexstyrning??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

autopilot till teleflexstyrning???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TeamScuirus Visa inlägg
    S1000 er bedre etter softwarefixen, men kan ikke jämföres med en pilot med fluxgatecompass, og enda mindre en med rategyro.

Jeg bruker orginalrattet sammen med hydralstyring.
    Scurius kan du något om Northstar de har en pilot styrenhet med samma vridknapp och rategyro inblandat ser läckert men har ingen aning om hur bra den är kul att veta mvh
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Kjenner ikke til Northstarpiloten. Northstar eies av Navico som også eier Simrad (og Lowrance) så jeg tviler på at de kommer til å satse på Northstar sine piloter i framtiden.

Simrad AP-28 har samme type vriknapp. Simrad AP24/28, Garmin GHP-10 og Raymarine SPX regnes som de beste og mest avanserte autopilotene. Min neste pilot blir en Simrad AP-24,

Kommentera

Ursprungligen postat av doro Visa inlägg
        ok,nu e Raymarine S1000 beställd iaf!jag isolerade ngt liknande(shuntmotor)hos en kund med den tjockaste typen av armaflex som är en svart rörisolering av den tjockaste sorten,till för kylrör(ca 30 mm tjock)blev kanon
        Verkar som att du är verksam i rörbranschen precis som jag själv är, eller har jag fel ?

Tamtam har nog rätt i att det är till stor del stomljudet du ska isolera bort men även lite isolering omkring är bra för att ta bort ljud.

Kul om du vill skriva sen vad du tycker om din S1000 hur den funkar och hur du gjort för att minska ljudet på den.

Mvh

Janne

Kommentera

Helt rätt Janne jag är i rörbranchen.....typ...servicetekniker,kyla å ventilation....så ett par vibrationsdämpare som sitter under kylkompressorer å lite isolering gör nog susenskall ha upp båten å hinna montera allt så skall jag återkomma med en rapport...såg lite bökigt ut med enma kabeln å kabeln ifrån autopilotens dator,ngn som har monterat en Raymarine S1000?krångligt?...gärna tips,skall ju även montera in baystar hydraylstyrningen med...hoppas på två flugor i en smäll
          Senast ändrad av doro; 2009-11-18, 22:16.

Kommentera

Det gick rätt lätt för min kompis när han monterade sin S1000 och Baystarstyrning. Se till att du har hjälp med luftningen bara så ska det nog gå bra.
            Förstod nästan att du var på kylsidan med tanke på Armaflex-isoleringen.
            Själv så håller jag mest på med fjärrvärme.

Lycka till !

Janne

Kommentera

Helt rätt Janne jag är i rörbranchen.....typ...servicetekniker,kyla å ventilation....så ett par vibrationsdämpare som sitter under kylkompressorer å lite isolering gör nog susenskall ha upp båten å hinna montera allt så skall jag återkomma med en rapport...såg lite bökigt ut med enma kabeln å kabeln ifrån autopilotens dator,ngn som har monterat en Raymarine S1000?krångligt?...gärna tips,skall ju även montera in baystar hydraylstyrningen med...hoppas på två flugor i en smäll
              Installationsanvisningen är bra och jag hade inget som helst problem! Det kommer säkert att funka fint!

/fredde

Kommentera

Ok,gött å höra!En stor anledning till att jag valde Raymarine S1000 var deras olika mönster vid trolling bla sick-sack mm,ng som har provat å funkar det?slälv tycker jag att det ser klockrent ut på pappret.....å isf kan man välja längd på sick-sackandet....möe frågor nu,sitter ju å lidder i väntan på postavin

Kommentera

Ok,gött å höra!En stor anledning till att jag valde Raymarine S1000 var deras olika mönster vid trolling bla sick-sack mm,ng som har provat å funkar det?slälv tycker jag att det ser klockrent ut på pappret.....å isf kan man välja längd på sick-sackandet....möe frågor nu,sitter ju å lider i väntan på postavin
                  ..............typ

Kommentera

monteringsanvisning finnes på teleflex, baystars hemsida ifall dessa fattas.

/Kjelle
                    Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                    http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Då var allt monterat å klartprovkörde S1000 piloten på land idag....tycker inte att den låt så mycket....jag satte på värmepumps dämpare under med m8 gängor i dämparen så att hydraulpumpen sitter ordenkligt,skulle aldrig använda orginal dämparna för då har man garanterat ljudproblem.Måste säga att har man redan en hydraulstyrning så är autopiloten löjligt enkel att montera,medans Baystar styrningen var ett j-a hel....e att montera pg av att det var så trångt.....återkommer med rapport efter provfesketPS.någon som vet om hydraulpumpen blir varm?tänker mest på om man vågar att dra på tjock isolering?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      897 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman