Ursprungligen postat av TeamScuirus
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
autopilot till teleflexstyrning???
Collapse
X
-
Kjenner ikke til Northstarpiloten. Northstar eies av Navico som også eier Simrad (og Lowrance) så jeg tviler på at de kommer til å satse på Northstar sine piloter i framtiden.
Simrad AP-28 har samme type vriknapp. Simrad AP24/28, Garmin GHP-10 og Raymarine SPX regnes som de beste og mest avanserte autopilotene. Min neste pilot blir en Simrad AP-24,
Kommentera
-
Ursprungligen postat av doro Visa inläggok,nu e Raymarine S1000 beställd iaf!jag isolerade ngt liknande(shuntmotor)hos en kund med den tjockaste typen av armaflex som är en svart rörisolering av den tjockaste sorten,till för kylrör(ca 30 mm tjock)blev kanon
Tamtam har nog rätt i att det är till stor del stomljudet du ska isolera bort men även lite isolering omkring är bra för att ta bort ljud.
Kul om du vill skriva sen vad du tycker om din S1000 hur den funkar och hur du gjort för att minska ljudet på den.
Mvh
Janne
Kommentera
-
Helt rätt Janne jag är i rörbranchen.....typ...servicetekniker,kyla å ventilation....så ett par vibrationsdämpare som sitter under kylkompressorer å lite isolering gör nog susenskall ha upp båten å hinna montera allt så skall jag återkomma med en rapport...såg lite bökigt ut med enma kabeln å kabeln ifrån autopilotens dator,ngn som har monterat en Raymarine S1000?krångligt?...gärna tips,skall ju även montera in baystar hydraylstyrningen med...hoppas på två flugor i en smäll
Senast ändrad av doro; 2009-11-18, 22:16.
Kommentera
-
Det gick rätt lätt för min kompis när han monterade sin S1000 och Baystarstyrning. Se till att du har hjälp med luftningen bara så ska det nog gå bra.
Förstod nästan att du var på kylsidan med tanke på Armaflex-isoleringen.
Själv så håller jag mest på med fjärrvärme.
Lycka till !
Janne
Kommentera
-
Ursprungligen postat av doro Visa inläggHelt rätt Janne jag är i rörbranchen.....typ...servicetekniker,kyla å ventilation....så ett par vibrationsdämpare som sitter under kylkompressorer å lite isolering gör nog susenskall ha upp båten å hinna montera allt så skall jag återkomma med en rapport...såg lite bökigt ut med enma kabeln å kabeln ifrån autopilotens dator,ngn som har monterat en Raymarine S1000?krångligt?...gärna tips,skall ju även montera in baystar hydraylstyrningen med...hoppas på två flugor i en smäll
/fredde
Kommentera
-
Ok,gött å höra!En stor anledning till att jag valde Raymarine S1000 var deras olika mönster vid trolling bla sick-sack mm,ng som har provat å funkar det?slälv tycker jag att det ser klockrent ut på pappret.....å isf kan man välja längd på sick-sackandet....möe frågor nu,sitter ju å lidder i väntan på postavin
Kommentera
-
Ursprungligen postat av doro Visa inläggOk,gött å höra!En stor anledning till att jag valde Raymarine S1000 var deras olika mönster vid trolling bla sick-sack mm,ng som har provat å funkar det?slälv tycker jag att det ser klockrent ut på pappret.....å isf kan man välja längd på sick-sackandet....möe frågor nu,sitter ju å lider i väntan på postavin
Kommentera
-
monteringsanvisning finnes på teleflex, baystars hemsida ifall dessa fattas.
/KjelleLaxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
http://scandinavian-trolling.blogspot.se
Kommentera
-
Då var allt monterat å klartprovkörde S1000 piloten på land idag....tycker inte att den låt så mycket....jag satte på värmepumps dämpare under med m8 gängor i dämparen så att hydraulpumpen sitter ordenkligt,skulle aldrig använda orginal dämparna för då har man garanterat ljudproblem.Måste säga att har man redan en hydraulstyrning så är autopiloten löjligt enkel att montera,medans Baystar styrningen var ett j-a hel....e att montera pg av att det var så trångt.....återkommer med rapport efter provfesket
PS.någon som vet om hydraulpumpen blir varm?tänker mest på om man vågar att dra på tjock isolering?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
897 visningar
0 gillar
|