Antal spön på isen till ismete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Antal spön på isen till ismete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
    Isracing är ett sattyg, så där borrar jag gärna....
    Du är så välkommen o borra på banan om vi gör en i år, men räkna inte med att bromsen kommer att användas då.....snarare tvärtom. Nästan så jag hoppas att du är ute o pimplar och nån med spikdäck kör på ett av dina hål och får sladd på bilen och att du råkar hamna i vägen.

riktig jävla idioti och medvetet förstöra för andra som råkar ha andra intressen, tur att inte alla är lika trångsynta
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
      Isracing är ett sattyg, så där borrar jag gärna....
      Här omkring är det de som äger vattnen som kör så det vore inte så smart.

Kommentera

• Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
        Du är så välkommen o borra på banan om vi gör en i år, men räkna inte med att bromsen kommer att användas då.....snarare tvärtom. Nästan så jag hoppas att du är ute o pimplar och nån med spikdäck kör på ett av dina hål och får sladd på bilen och att du råkar hamna i vägen.

riktig jävla idioti och medvetet förstöra för andra som råkar ha andra intressen, tur att inte alla är lika trångsynta
        Verkar som om vissa som löst fiske kort tror att de äger sjön tack vare det. Egentligen vore det roligt att se hur alla icke fiskerätts ägare reagerade om fiskerättsägarna vägrade släppa in Sportfiskare. Kanske de s k Sportfiskare då insåg att de inte ägde hela Sverige.
        Det vi håller på med hänger tyvärr lösare än både snus och varg i EU. Men det har vi inte insett än.
        Senast ändrad av Fiskarn0383; 2012-12-22, 03:27.

Kommentera

• Ursäkta en möjligen korkad (men som jag tycker självklar) fråga: Finns det någon som ismetar med bara ett spö?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
            Det vi håller på med hänger tyvärr lösare än både snus och varg i EU. Men det har vi inte insett än.
            -Källa på det?
            [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
            -Ta med skräpet hem.
            -Var ödmjuk.
            -Njut. Sluta hetsa o stressa.
            -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
              Ursäkta en möjligen korkad (men som jag tycker självklar) fråga: Finns det någon som ismetar med bara ett spö?
              Jag

Skitfiske och god jul!

Kommentera

• Tror jag ska börja fiska med trål istället. Självklart kommer fiskarna släppas tillbaka så inga människor eller fiskar påverkas. Sedan kan jag fota mig med de största fiskarna och lägga upp på fiskesnack och skriva att metoder var båtfiske. Visst det kanske inte är sportfiske men i min sjö är det så svårt fiske att man behöver trål för att få hyfsat med fisk.

Kommentera

• Ursprungligen postat av snubben94 Visa inlägg
                  Tror jag ska börja fiska med trål istället. Självklart kommer fiskarna släppas tillbaka så inga människor eller fiskar påverkas. Sedan kan jag fota mig med de största fiskarna och lägga upp på fiskesnack och skriva att metoder var båtfiske. Visst det kanske inte är sportfiske men i min sjö är det så svårt fiske att man behöver trål för att få hyfsat med fisk.
                  Börjar nu tappa hoppet för en del människor här på Fiskesnack. Jag tycker inte man ska yttra sig alls om man inte har tillräckligt kunskap inom ämnet - och dessutom! Hur kan så många människor gilla det inlägget? Det är en av de värre jämförelserna jag har hört på riktigt länge. Fast det är väl så det är på Fiskesnack? Ett vanligt fenomen är att de som fiskar minst i verkligheten är de som har en massa åsikter om andras fiske. Varför kan inte vi som är hängivna sportfiskare med stor entusiasm köra på vårt sätt? Varför ska alla som fiskar framför datorn ALLTID lägga sig i? Det är ingen människa eller fisk som tar skada av våra handlingar, så varför ens bry sig?

Jag ska nu ge dig, snubben94, och ni andra som gillat det mycket snevridna inlägget information om trålning. På uppdrag av EU-parlamentets fiskeutskott har en studie gjorts om trålningens miljöpåverkan. Trålen DÖDAR allt i sin väg (Ska du släppa tillbaka död fisk? Självklart påverkar det BÅDE fiskar och människor!) och gör ingen skillnad på vad den fångar (du dödar även fridlysta ålar, samt även mängder med andra arter). Trålningens negativa bieffekter slutar inte här. När man drar fram med en trål förstör man bottnen och växtfaunan, vilket innebär att man förstör den biologiska mångfalden (lycka till att göra det med 32 spön).

Källa 1: http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1...anger-mer-fisk
                  Källa 2: http://fiskejournalen.se/tralning-dodar/
                  Senast ändrad av Sevenoak; 2013-01-02, 13:51.

Kommentera

• Jag svarar för mig. Jag gillade inlägget för att det var roligt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    2 svar
                    464 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lyly19
                    av lyly19

Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                    2 svar
                    221 visningar