Antal spön på isen till ismete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Antal spön på isen till ismete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
    Så syftet med att starta tråden var att reda ut att du minsann får fiska hur du vill och att folk inte bör säga emot, för de vet inte hur din situation är?

Om ni skulle ha en kanondag ute på isen, tror du att ni skulle klara av att hantera att det samtidigt är 8 hugg på era 32 spön?
    Ja, i stort sätt. Fast mer generellt, inte bara jag. Har sett ett par trådar bara under föregående vecka där någon har påpekat antal spön någon fiskat med i en tråd som inte alls handlade om det. Om jag ska vara ärlig är jag ganska trött på den diskussionen nu. Det finns inga instrument eller termer som kan mäta eller beskriva hur lite jag bryr mig om hur många spön folk fiskar med.

Vi fiskar pelagiskt, som du kanske har läst, och då får man inte ens 3 fäll samtidigt på 32 spön. Under hela förra vintern hade vi inte ett enda dubbelfäll då vi fiskade pelagiskt, så ett oktafäll är i stort sätt omöjligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sevenoak Visa inlägg
      Det finns inga instrument eller termer som kan mäta eller beskriva hur lite jag bryr mig om hur många spön folk fiskar med.
      Inte mer än att du startade en tråd om just bara det. Som du själv skriver, inte ens mätbart...

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
        Inte mer än att du startade en tråd om just bara det. Som du själv skriver, inte ens mätbart...
        Gmagomgaimg!!!!!

Jag bryr mig inte om hur många spön folk fiskar med, det är folk som bryr sig om hur många spön (och andra fiskare med för den delen) fiskar med när de inte har med det att göra.
        Senast ändrad av Sevenoak; 2012-12-04, 19:03.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sevenoak Visa inlägg
          text

Jag har hellre en otrolig och minnesvärd dag ute på isen med många gäddor än fortsätter kalla mig sportfiskare och nolla flera pass i rad. Går inte livet ut på att ha kul, istället för att följa normer om vad som är "acceptabelt"?

texttext
          Ja, så kan man ju tänka.. Det är kanske vissa som tycker det skulle vara jättekul att göra massa andra saker som är emot normer. Men så kan man ju inte tänka när det gäller allt, eller tycker du?

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
            Om ni skulle ha en kanondag ute på isen, tror du att ni skulle klara av att hantera att det samtidigt är 8 hugg på era 32 spön?
            de få dagarna som detta inträffar under en säsong kan man väl ganska lätt plocka in några spön....inga problem alls...eller?
            För övrigt är det väl bara att agera precis som du själv när du har dubbelnapp på fyra spön...
            Senast ändrad av byggarn; 2012-12-04, 20:46.
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Nej, det går inte för de metar med toppknutet, så spöna åker i vattnet direkt...

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              de få dagarna som detta inträffar under en säsong kan man väl ganska lätt plocka in några spön....inga problem alls...eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                Nej, det går inte för de metar med toppknutet, så spöna åker i vattnet direkt...
                hmmm....men...men då behöver de ju inte ta in dom heller,sköter sig självt,hinner man inte med så får man automatiskt färre spön att hålla reda på...Genialt Kristoffer...
                Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Japp! Å använder man Owner krokar så rostar de bort innan Gäddan hinner märka att den är krokad!

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  hmmm....men...men då behöver de ju inte ta in dom heller,sköter sig självt,hinner man inte med så får man automatiskt färre spön att hålla reda på...Genialt Kristoffer...

Kommentera

Man kan fiska aktivt också genom att flytta runt och har man fiskat några pass i/på sjön, så bör man ha fått något hum om hur fiskarna rör sig. Dessutom kan man ta hjälp av ekolod om man har tillgång till det.
                    Ser inte ismete som något korvgrillnings safari utan för mig är det aktivt fiske som gäller!!
                    //Martin

Kommentera

Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
                      Ja, så kan man ju tänka.. Det är kanske vissa som tycker det skulle vara jättekul att göra massa andra saker som är emot normer. Men så kan man ju inte tänka när det gäller allt, eller tycker du?
                      Nej, så kan man inte tänka när det gäller allt. Däremot, så länge som det inte är emot någon regel och man inte skadar någon människa så är det bara att köra på.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      247 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      2 svar
                      352 visningar
                      0 gillar