Antal spön på isen till ismete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Antal spön på isen till ismete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vilken sjö är det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sevenoak Visa inlägg
      Eller är man flera duktiga ismetare som har flera pulkor, alla med spöhållare i. Vi har aldrig behövt trassla upp ett enda spö.
      men då är de ju inte du som kör med 32 spön (flera =minst 3 pers = max 11 spö/pers)! vafan wainar du om?
      http://www.Teamoptimus.net

Kommentera

Får jag fråga vad du har för budskap med tråden? Förstår inte riktigt ärligt talat vad du vill ha sagt förutom att göra det klart för andra att du fiskar med många spön.

Kommentera

Han vill ha en debatt, precis som han fått

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
            Får jag fråga vad du har för budskap med tråden? Förstår inte riktigt ärligt talat vad du vill ha sagt förutom att göra det klart för andra att du fiskar med många spön.
            Hur kan du ha undgått det? Har försökt att vara hur tydlig som helst och skrivit det flera gånger.

Känns som om så fort någon nämner att de fiskar med fler än 4 spön här på forumet, är det någon som startar en debatt. Det finns inga instrument eller termer som kan mäta eller beskriva hur lite jag bryr mig om hur många spön folk fiskar med. Det är upp till dem, sluta starta onödiga diskussioner! Det var allt jag hade att säga, ha nu en riktigt trevlig isfiskesäsong!
            Vad jag ville få ut med texten var att folk skulle förstå att det IBLAND inte gjorde någonting om man fiskade med många spön. I vissa fall skadar det inte andra människor, eller gäddor för den delen, och då är det okej. I och med att folk på forumet inte vet när det är okej i mina hemvatten att fiska med många spön eller inte, ska de inte starta en diskussion om jag någon gång skulle skriva att jag fiskar med fler än 4 spön.

Kommentera

Hur kan du ha undgått det? Har försökt att vara hur tydlig som helst och skrivit det flera gånger.

Låter mest som ett omotiverat försvarstal. Vad hade du för syfte med att starta tråden i första hand undrar jag?

Kommentera

Ursprungligen postat av indy Visa inlägg
                men då är de ju inte du som kör med 32 spön (flera =minst 3 pers = max 11 spö/pers)! vafan wainar du om?
                Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
                Låter mest som ett omotiverat försvarstal. Vad hade du för syfte med att starta tråden i första hand undrar jag?

Vi var 4 personer, vilket gjorde att vi hade 8 spö/pers. Fortfarande tycker väldigt många att vi inte borde kallas sportfiskare och förbjudas fiska med så många spön. Det är det jag "wainar" (gnäller) om.
                Om jag skulle posta en bild här på forumet på min nygjorda ismetespulka som jag är väldigt nöjd över skulle någon direkt gnälla över att jag har 10 spöhållare och säga att jag är rovfiskare, istället för att säga att den är fin. Det är sådant som jag stör mig över och försökte därmed med hjälp av den här tråden få en ändring. Tycker det är på tok för mycket negativa kommentarer i jämförelse med positiva när man postar något.
                Senast ändrad av Sevenoak; 2012-12-04, 18:21.

Kommentera

Vi var 4 personer, vilket gjorde att vi hade 8 spö/pers. Fortfarande tycker väldigt många att vi inte borde kallas sportfiskare och förbjudas fiska med så många spön. Det är det jag "wainar" (gnäller) om.
                  Om jag skulle posta en bild här på forumet på min nygjorda ismetespulka som jag är väldigt nöjd över skulle någon direkt gnälla över att jag har 10 spöhållare och säga att jag är rovfiskare, istället för att säga att den är fin. Det är sådant som jag stör mig över och försökte därmed med hjälp av den här tråden få en ändring. Tycker det är på tok för mycket negativa kommentarer i jämförelse med positiva när man postar något.
                  Det är visserligen rätt stor skillnad på att påstå att man fiskar med 32 spön mot att sen mena att man i själva verket fiskade med 8 ?

Kommentera

Så syftet med att starta tråden var att reda ut att du minsann får fiska hur du vill och att folk inte bör säga emot, för de vet inte hur din situation är?

Om ni skulle ha en kanondag ute på isen, tror du att ni skulle klara av att hantera att det samtidigt är 8 hugg på era 32 spön?

Kommentera

Man får se till att man har mycket lina på rullen...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      247 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      2 svar
                      352 visningar
                      0 gillar