Vilken Rulle och spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken Rulle och spö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vilken Rulle och spö

    Hej undrade om nån kan ge några tipps på bra rullar att använda till ismete? Har funderat på Ambassadeur Classic 6000 några andra förslag? Har även tankt att ha den när man trolla lite med. funkar den rullen även till jerkbite?

  • #2
    klart den funkar de e ju en Ambassadeur
    En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

    Kommentera


    • #3
      Ja den dunkar klockrent till trolling och ismete. jag har sånna rullar vid ismete och göstrollingen. Har även provjerkat med den rullen lite.. dock är den väldigt stor för att ha att jerka med... det vill säga lite obalans och handkramp.

      Men som sagt. E riktigt bra rulle inge snack om saken.

      Kommentera


      • #4
        annars kanske en okuma magda kan vara ett alternativ om du ska hålla dig runt 400 kronor rullen. jag skulle vilja ha räkneverks rullar på trollingen, och det känns kul att veta hur mycket lina en gädda har tagit vid ismetet. lite klumpig men det får man ta.

        Finns självklart andra rullar också med räkneverk!
        Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av këff
          annars kanske en okuma magda kan vara ett alternativ om du ska hålla dig runt 400 kronor rullen. jag skulle vilja ha räkneverks rullar på trollingen, och det känns kul att veta hur mycket lina en gädda har tagit vid ismetet. lite klumpig men det får man ta.

          Finns självklart andra rullar också med räkneverk!

          Det brorse ju helt på vad man trollar. Fiskar du efter Gädda och Gös är det ju rent overkill med räkneverk. Oftast är dom rullarna väldigt överdimensionerade för vanligt gädd och gös trolling.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av këff
            annars kanske en okuma magda kan vara ett alternativ om du ska hålla dig runt 400 kronor rullen. jag skulle vilja ha räkneverks rullar på trollingen, och det känns kul att veta hur mycket lina en gädda har tagit vid ismetet. lite klumpig men det får man ta.

            Finns självklart andra rullar också med räkneverk!

            Det e bara att räkna "slagen" linspridaren gör så har du "räkneverk" på alla rullar


            Satsa på c3;or från USA till ung. samma pris som AMB 6000 rullarna i Sverige. Får du en prisvärd jerkrulle samt kan välja vänstervev om du vill.
            sigpic

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Flodebanan
              Det e bara att räkna "slagen" linspridaren gör så har du "räkneverk" på alla rullar


              Satsa på c3;or från USA till ung. samma pris som AMB 6000 rullarna i Sverige. Får du en prisvärd jerkrulle samt kan välja vänstervev om du vill.


              Är beredd att hålla med dig Flode. Dock så är min åsikt denna.

              Är man så in i helvete snål att man måste beställa saker från Usa för att tjäna några hundralappar då har man valt helt fel hobby. Börja med schack eller dylikt. face it

              Kommentera


              • #8
                lätt att räkna slagen om man inte har sett rullen=P
                Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av këff
                  lätt att räkna slagen om man inte har sett rullen=P
                  Slappna av och njut du bara. Jag räknar slagen, min slav.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av moretoft
                    Är beredd att hålla med dig Flode. Dock så är min åsikt denna.

                    Är man så in i helvete snål att man måste beställa saker från Usa för att tjäna några hundralappar då har man valt helt fel hobby. Börja med schack eller dylikt. face it
                    En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
                    0 svar
                    145 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    1 svar
                    102 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Moddifier  
                    Arbetar...
                    X