Ismete gädda nybörjare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete gädda nybörjare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vad tror ni om sätta på en riktigt fläskig död abborre imorgon eller lite mindre nors/ Norsar? ? Tror ni det kan generera något ? Tänkte fiska i en mindre tjärn som jag vet håller mycket gädda, dock mindre mängder abborre, utan mest brax, ruda , sutare och mört !
    sök bävern och hitta gäddan

Kommentera

Sill!!
      Om du bara har att välja mellan nors och abborre. Hade jag valt iallafall. Eller makrill. Båda är billiga och lätta att hitta i fiskbilen.
      Eller pimpla upp en braxen ruda mört ännu hellre
      Senast ändrad av team färgen; 2017-01-12, 21:28.

Kommentera

Tänker att Nors borde funka lika bra som sillen eller makrill.. Riktigt fet fisk som luktar redigt mkt, nackdelen är väl att de är bra mkt mindre än vad ett par sillar kanske hade vara.

Kommentera

Inget fel på nors. Men SJ skulle jag vilja ha större fisk i hålet. Men tvivlar inte det minsta på att gäddan hugger över en läcker nors. Tror bara större fisk syns tydligare för den stela gäddan.

Kommentera

Ursprungligen postat av team färgen Visa inlägg
            Inget fel på nors. Men SJ skulle jag vilja ha större fisk i hålet. Men tvivlar inte det minsta på att gäddan hugger över en läcker nors. Tror bara större fisk syns tydligare för den stela gäddan.

Jo det är möjligt ! Inte de lättate å pimpla upp en mört eller braxen på vintern, de är väl inte superhugg tid för dem direkt. Jaja vi får se vad resultatet blir ! Har du haft någon framgång senaste dagarna ? eller är isarna kassa i söder?

Kommentera

Jag har aldrig pimpla vitfisk då jag inte är ett super fan av pimpelfiske. (mest för jag fryser och suger). Men vet många som pimplar sina betesfisk (ja många är väl att ta i men det finns allt dom som gör det) ska funka ganska bra om man hittar dom sägs det.

Kommentera

Isen är usel just nu. Men i nästa vecka är planen att köra något mer pass. Har en mörtstugan ute. Frågan är bara om jag får något i den.

Kommentera

Död nors och abborre sög ! Har fått tag på fryst mört nu , så ska prova imorgon... Grannfiskaren fick upp en mastodontgädda på 11 kg ... tyvärr valde han att klubba ihjäl den, det gjorde riktigt riktigt ont i mig och se den bli ihjälslagen,men vad kan man göra?

Kommentera

Klubba tillbaka.

Kommentera

ja helt ärligt... förjävligt.... i en mindre sjö också, så tveksam om det finns några liknande =(

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      247 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      2 svar
                      351 visningar
                      0 gillar