Nu vill jag ha pimpeltips från Fiskesnacks legendarer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu vill jag ha pimpeltips från Fiskesnacks legendarer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Vi använder säkert olika lod, hade tidigare ett deeper pro+ men sålde förut och har nu den äldsta deeper pro. Funkar alldeles utmärkt till isfiske iallafall, enklare att tyda konen då.

    Såhär såg ekot ut, till höger ses jag släppa ner pirken igen. Märkt att det ofta blir någon störning som gör att det ser ut som struktur i samband med kraftiga rörelser.
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

    Kommentera


    • #12
      Något som jag glömde skriva. Mest för att jag tar det så självklart. Sitter i ryggmärgen och här är det allmänkunskap. Det första man får lära sig när man letar abborre.
      Isen. Hur den ser ut. Är det snö och det blivit en blankfläck, räcker att en skoter åkt över nånstans och kört i blött. Det är jakt ljus där. Abborren flockas till sånt.
      Idag satte jag mig på en fläck. Fanns dock många att välja på så man går sporadiskt här. Fick 7 st i samma hål mellan 1 till närmare 2 kg. 7 meter djupt och långt till allt vad struktur och kanter heter. Men blankfläcken fick dom att stå där.
      På andra sidan sjön är det mer sparkföre. Blev närmare en mil totalt på sparken. Hittade fisk under snön. Borrade ca 3 hål på en 75 meter. Var lika mycket fisk i alla hålen.
      Spana på djupkartan men låt isen bestämma vart du borrar. Ibland räcker det med en spricka på nån cm i snön för att samla abborren.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
        Något som jag glömde skriva. Fick 7 st i samma hål mellan 1 till närmare 2 kg
        Jösses!

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg

          Jösses!
          Var som att drilla en P&T öring
          https://photos.app.goo.gl/tESkYDmeTN5N1Nge8

          Kommentera


          • #15
            Blev fel tråd

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Najad, 2023-12-04, 17:44
            0 svar
            145 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Najad
            av Najad
             
            Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
            1 svar
            100 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Moddifier  
            Arbetar...
            X