Ismetekontroller - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismetekontroller

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ok tack då vet jag vad ja ska säga till alla som frågar

Kommentera

Svara nu på Master of Roach fråga Mikweb,oartigt..Ja fy på alla som sitter med fler spön samt utanförkortvattnena ,usch ...
      Okeyyyy bra jobbat......
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

HalleLulja!!!!! Läser jag rätt OF??????
        Du säger ju precis vad jag tycker och tänkte skriva!!!
        Du och jag har tjafsat om mycket men detta är det bästa du någonsin skrivit.
        Tyvärr förstår inte Mikwed detta, han förstår inte heller att genom att vara nitiskt så påverkar han tillämpningen av reglerna även för myndigheter som KBV. Det framstår då som vi sportfiskare vill ha det så ,medans de allra största flertalet inte vill det. Vem fan vil åka ut en vårdag och fiska sik med ETT spö?
        Eller Ismeta med ett spö.

Om vi istället införde fångsbegränsningar skulle inte detta vara ett problem och dessutom lättare att sätta dit folk som missköter sig, då tex tre döda gäddor aldrig kan bli två. Om regeln sa max två gäddor per person. Se det han skrev om VJ tex, vilket skämt vilket fiske är miljövänligare och bättre än det. Driva eller köra med elmotor, klart det skall va tillåtet. Då skall vi inte ha idioter som skall pröva allt hela tiden. Ja Mikwed jag avser dig med idioten.

Kommentera

Fan OF jag kan knappt tro det är sant.
          Allting är förlåtet efter detta.

Kommentera

skickade ett mail till kbv för att höra deras åsikt
            ^^

Kommentera

Om du får kontakt tycker jag du ska passa på att fråga var de fått tolkingen 1 spö från.. Eftersom den tolkningen inte står att finna någon annan stans (förutom hos Mikweb förstås). Min gissning är att det är ett rent missförstånd - någon har sagt åt dem att det står så i lagen (fast det inte gör det).

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
              skickade ett mail till kbv för att höra deras åsikt
              ^^
              "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
                Om du får kontakt tycker jag du ska passa på att fråga var de fått tolkingen 1 spö från.. Eftersom den tolkningen inte står att finna någon annan stans (förutom hos Mikweb förstås). Min gissning är att det är ett rent missförstånd - någon har sagt åt dem att det står så i lagen (fast det inte gör det).
                Jag länkade denna tråden till dom och skrev att det var en diskussion på ett av sveriges största sportfiskeforum där det stod oklart om vad som egentligen gällde i tex .östersjön. Och bad om svar då.

Får jag svar klistrar jag in det här sen. Är ju bra för alla.

Får se vad dom säger

Kommentera

Problemet är fortfarande att det inte finns nåt säkert svar på frågan. Bara olika tolkningar.

Kommentera

Ja, men denna vägen får jag iallaf reda på en av de anställda hos KBVs tolkningar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
                      HalleLulja!!!!! Läser jag rätt OF??????
                      Du säger ju precis vad jag tycker och tänkte skriva!!!
                      Du och jag har tjafsat om mycket men detta är det bästa du någonsin skrivit.
                      Tyvärr förstår inte Mikwed detta, han förstår inte heller att genom att vara nitiskt så påverkar han tillämpningen av reglerna även för myndigheter som KBV. Det framstår då som vi sportfiskare vill ha det så ,medans de allra största flertalet inte vill det. Vem fan vil åka ut en vårdag och fiska sik med ETT spö?
                      Eller Ismeta med ett spö.

Om vi istället införde fångsbegränsningar skulle inte detta vara ett problem och dessutom lättare att sätta dit folk som missköter sig, då tex tre döda gäddor aldrig kan bli två. Om regeln sa max två gäddor per person. Se det han skrev om VJ tex, vilket skämt vilket fiske är miljövänligare och bättre än det. Driva eller köra med elmotor, klart det skall va tillåtet. Då skall vi inte ha idioter som skall pröva allt hela tiden. Ja Mikwed jag avser dig med idioten.
                      Var skall man dra gränsen, om man får använda elmotor men inte bensinmotor. Jag kan köra lika sakta med en bensinmotor som en elmotor, det finns metoder som gör att man kan strypa effekten från propellen.
                      Vänta med att gnälla på Mikwed tills någon av de som de har tagit medför många spö har varit uppe i en domstol, först då vet vi vad som gäller, tills dess gäller kvb,s tolkning, så är det alltid vid lagtolkning. Det är tillsyningsmyndighetens tolkning som gäller tills domstolen har sagt något annat.
                      Vid fångstbegränsning vem skall kolla hur många fiskar de har gömt i bilen eller i väskan. Vid P&T vatten gömmer många sin fångst så att de kan fiska vidare fast de har tagit sin kvot för dagen.
                      Gös Jonas, att idiotförklara någon som sköter sina uppgifter som tillsyningsman är det sämsta argument som finns, var glad att det finns någon som kollar att det fria handredskapsfisket sköts ordentligt istället och låt domstol tolka lagen och inte du själv som kommer med förslag som inte kan fungera.
                      Jag försvarar inte Mikwed utan bara blir förbannad på folk som kommer med egna tolkningar på en lag som gynnar dem själv, låt tillsyningsmannen sköta sitt jobb och åtala de som missköter sig och låt sedan domstolen tolka lagen då först vet vi vad som gäller. Så är det vid all lagstiftning när det finns tolkningproblem, först tolkar tillsyningsmyndigheten denna lag. När sedan någon blir åtalad får man låta domstolarna kolla tillsyningmyndigheten tolkningen, och inte gemene man komma med sin egen tolkning som passar honom eller henne.
                      Tumlaren
                      trolling är livet

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      2 svar
                      441 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lyly19
                      av lyly19

Arbetar...
                      X