Ursprungligen postat av KG?
Visa inlägg
Är det fel på lagen så får man gå på lagstiftarna och påpeka detta, men det tar tid. Själv har jag arbetat i över 20 år på att stoppa nätfiskarna här nere längs skånekusten som tjänar stora svarta pengar på sportfiskares ideela arbete i alla små bäckar, jag tänker på havsöringen, nu först finns det förslag på att nät måste ligga minst 300 meter ut eller det är minst 3 meter djupt.
Så du vet så lite om vad jag sysslar med som tillsyningsman och privat för sportfisket. så kalla inte mej för förlöjligande och övernitisk, utan jag har slutat att lita på sportfiskare som kalla sig ärliga och använder sitt sunda förnuft, efter mina snart 30 år som tilsyningsman har jag hört och sett det mesta om hur man försöker lura oss. Har tagit killar som stått med fina utrustningar för mycket pengar och tjusiga fiskekläder utan fiskekort "nej, men det skall fixa när vi kör hem på macken" det tror du på antar jag för de är ju ärliga sportfiskare och jag är bara en helidiot som tror att jag är en polis och njuter av att sätt dit dem för olovligt fiske, de skall ju köpa fiskekort när de kör hem. Nej, släpp dem bara så att de skratta åt idioten hela vägen hem sen och med bagageluckan full av fisk som de inte hade tagit för de var ärliga och sa att de inte tagit någon fisk.
Har sett hört det mesta som sportfiskare snart i 50 år, ärliga sportfiskare som tar upp havsöring som bara är 40 cm(minimått här är 50 cm för HÖ), ärliga och duktiga sportfiskare som har tagit upp kassevis med horngädda som sedan står kvar på parkeringsplatsen (de har väl bara glömt den igen för tredje gången samma vecka), ärliga duktiga sportfiskare som rycker ut kroken så att gälarna följer med ut och sedan sparkar ut fisken igen i vattnet, ärliga och duktiga sportfiskare som fyller bagageluckan med fisk på P&T-vatten när det är nyinsatt fisk
Kom inte och säg att jag förlöjligar en massa sportfiskare som hjälper tillsyningsmännen, jag hyllar dessa men jag blir förbannad när sportfiskare tar lagen i egna händer och tycker att alla andra som inte tycker likadant som dem är övernitisk och förlöjligande person vars högsta våta dröm är att bli någon typ av gestapopolis.
Tumlaren
så jag flyttade dom lite...:

Kommentera