Billiga ismeteset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billiga ismeteset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Billiga ismeteset

Hej, var och kollade lite priser idag, Efter att ha känt skillnaden på heavy och medium så tyckte jag medium kändes bäst. Om jag köper 4st set så blir det ganska stor skillnad på 349kr/st och 499kr/st. Det som är skillnaden är rullen, den ena är plastig och den andra ska vara av bättre kvalité och även funka att trolla med på sommaren. Hur upplever ni era billiga ismete set, håller de mer än en säsong, hur är plastrullarna?

(OBS, min första säsong på isen, tacksam för alla tips)
    Senast ändrad av Cookie o0; 2012-11-21, 13:42.
    KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
    Gös: 77cm 4,56kg
    Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
    Öring: 500g+
    Röding: 1,03kg 46cm
    Regnbåge: 2.5kg 53cm
    Havsöring: 4,07kg 78cm

Du pratar om ismete nu och inte gäddmete? eller va :p

Kommentera

Ursprungligen postat av JerkSimon Visa inlägg
      Du pratar om ismete nu och inte gäddmete? eller va :p
      Ja det är ismete
      KassPåAttHåva

Kommentera

Ändrade rubriken.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
          Ändrade rubriken.
          Tack, kunde inte ändra den själv.
          KassPåAttHåva

Kommentera

De håller lugnt! bara man är försiktig med dem och låter de tina upp efter ett pass. En förutsättning är också att man inte får ett par sk. "måndagsexempar". De är värda det låga priset. Bromsen är inte så speciellt bra men bromsa kan du göra med tummen, jag föredrar iallafall det

Kommentera

Vart kollade du om man får fråga? Jag är också ute efter såna grejor.

Kommentera

Om du vill komma undan billigt så skulle jag köra med duva vanliga rullar, sedan inhandla endast spö exempelvis gröna wiggler som går hitta väldigt billigt. Sedan Fladen nylon (0.50mm) från ÖoB för 50kr och då får du ca500 meter lina. Då har du fyra ismeteutrustningar för under 450 kronor.
                Men då måste du som sagt ha några rullar innan.
                Senast ändrad av gren_23; 2012-11-21, 15:41.

Kommentera

Håller gör de kanske ett tag, men om jag vore du så skulle jag köpt bättre saker från början. Fiske blir mycket roligare om man har saker som fungerar och är sköna att fiska med. Om du sedan tycker ismete är kul, vilket jag är säker på att du kommer göra, vill du kanske köpa bättre utrustning tills nästa år eller om två år, och då har du lagt ut mycket mer pengar än om du köpt bättre utrustning från början.

Det kan vara så att man tycker det är dyrt att lägga ett par extra hundralappar per spön, men då ska man tänka på en sak. Om man har utrustning som fungerar och är skön att fiska med så blir det fler fisketurer. Om du köper den billigare utrustningen kanske du missar fler fiskar p.g.a. sämre krokningsförmåga och dålig slirbroms, vilket gör att du lägger de billiga ismetesspöna på hyllan och låter de samla damm.

Kommentera

Ursprungligen postat av Freedee Visa inlägg
                    Vart kollade du om man får fråga? Jag är också ute efter såna grejor.
                    Naturkompaniet i Ö-vik

Ursprungligen postat av gren_23 Visa inlägg
                    Om du vill komma undan billigt så skulle jag köra med duva vanliga rullar, sedan inhandla endast spö exempelvis gröna wiggler som går hitta väldigt billigt. Sedan Fladen nylon (0.50mm) från ÖoB för 50kr och då får du ca500 meter lina. Då har du fyra ismeteutrustningar för under 450 kronor.
                    Men då måste du som sagt ha några rullar innan.
                    har en haspelrulle så behöver 3st rullar till.

Ursprungligen postat av Sevenoak Visa inlägg
                    Håller gör de kanske ett tag, men om jag vore du så skulle jag köpt bättre saker från början. Fiske blir mycket roligare om man har saker som fungerar och är sköna att fiska med. Om du sedan tycker ismete är kul, vilket jag är säker på att du kommer göra, vill du kanske köpa bättre utrustning tills nästa år eller om två år, och då har du lagt ut mycket mer pengar än om du köpt bättre utrustning från början.

Det kan vara så att man tycker det är dyrt att lägga ett par extra hundralappar per spön, men då ska man tänka på en sak. Om man har utrustning som fungerar och är skön att fiska med så blir det fler fisketurer. Om du köper den billigare utrustningen kanske du missar fler fiskar p.g.a. sämre krokningsförmåga och dålig slirbroms, vilket gör att du lägger de billiga ismetesspöna på hyllan och låter de samla damm.
                    Ligger något i det du säger men vill inte lägga ut allt för mycket till en början heller, men ett ordentligt spö ska det bli iallafall. Isborr kan man nog låna till en början
                    Senast ändrad av Cookie o0; 2012-11-21, 18:08.
                    KassPåAttHåva

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                    9 svar
                    253 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Arbetar...