Billiga ismeteset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billiga ismeteset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Billiga ismeteset

Finns rullarna på ebay så står ju frakten där om dom skickar till Sverige.

Tullen är väl på 30% av värdet om jag inte missminner mig? Kanske var 25%?

Har köpt riktigt mycket genom ebay iaf men aldrig åkt på tull själv.

Kommentera

Ursprungligen postat av indy Visa inlägg
      dom icepikerullarna hade jag men dom sög så jag sålde dom efter en säsong dålig broms och frikopplingsknappen strula på alla 5 rullarna... köpte magda pro 20 dx istället, har funkat grymt till både ismetet o trollingen! dock har magdan utgått nu men dessa är likvärdiga (och billigare):

http://www.ofc.nu/okuma-classic-xp-p...445-c-226.aspx
      Tror jag lägger på 6kr och köper en vänstervevad istället, tack för tipset!

men vet inte om jag kanske ska köpa denna istället, http://www.beten.nu/se/art/vansterve...modore-649.php
      har inga som helst erfarenheter av multirullar, endast kört med haspel tidigare, det jag tänkt ha rullen till är trolling och ismete.
      KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
      Gös: 77cm 4,56kg
      Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
      Öring: 500g+
      Röding: 1,03kg 46cm
      Regnbåge: 2.5kg 53cm
      Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

Jag har flundrat över dessa 3, vilken av de 3 skulle ni valt? Är också ny inom ismete.

Jag har en abu 5601 jb som jag använder till jerkbait spöt, om jag använder den rullen under vintern tror ni att den skulle gå sönder då? Isåfall köper jag hellre en rulle förr 200 till ismete som man kan ha å slita å slänga med.

Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Dalatoni Visa inlägg
          Jag har flundrat över dessa 3, vilken av de 3 skulle ni valt? Är också ny inom ismete.

Jag har en abu 5601 jb som jag använder till jerkbait spöt, om jag använder den rullen under vintern tror ni att den skulle gå sönder då? Isåfall köper jag hellre en rulle förr 200 till ismete som man kan ha å slita å slänga med.

Mvh
          hade hellre använt en JB som aldrig kommer gå sönder än en icepike som garanterat kommer gå sönder

Jag använder min predator till vinterfisket utan problem. Det är lite omvänt tänk tycker jag att man vill ha "skitrullar" på isen bara för att det är ett slitsamt fiske. Är det inte bättre att man använder rullar som klarar stryket ?

Kommentera

Jag har köpt extra spolar till mina ambassadeur rullar, bara att ha en extra med nylon lina att byta till vid göstrolling och ismete.
            Finns billiga på tradera.

Kommentera

okumarullar is the shit.... 4e året på mina classic nu, o dom går fortfarande som en klocka. trollar på sommarn, ismete på vintern. magdorna är förstås minst lika bra. skulle aldrig få för mig att köpa billigare rullar, eftersom jag redan gjort det misstaget och sen köpte okumarullar. krånglande slirbroms och frikoppling in action är inte så kul...
              http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                hade hellre använt en JB som aldrig kommer gå sönder än en icepike som garanterat kommer gå sönder

Jag använder min predator till vinterfisket utan problem. Det är lite omvänt tänk tycker jag att man vill ha "skitrullar" på isen bara för att det är ett slitsamt fiske. Är det inte bättre att man använder rullar som klarar stryket ?
                Jo, men med en inkomst på 0 kr just nu så har jag inte så mycket val, att antingen köpa en skitrulle denna vinter, eller köra på min jb rulle. Jag kör på jb rullen och köper extraspole till sommaren som cannonball säger, låter smart.

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
                okumarullar is the shit.... 4e året på mina classic nu, o dom går fortfarande som en klocka. trollar på sommarn, ismete på vintern. magdorna är förstås minst lika bra. skulle aldrig få för mig att köpa billigare rullar, eftersom jag redan gjort det misstaget och sen köpte okumarullar. krånglande slirbroms och frikoppling in action är inte så kul...
                Jag kollade på okuma rullarna och priset på dem var ju inte så farligt, sådana blir det nog till nästa år då budgeten nu inte tillåter det hehe

Den testade Biltema linan, hur tror ni den är till isfisket då? Är det någon kör på den? Vad använder ni för linor?

Kommentera

Nylon is the shit!
                  Denna gången blev det Sufix X-Strong på 300m spole
                  Annars funkar vanlig Abulon helt perfekt tycker jag.
                  Kostar inte många kronor.

Jo, men med en inkomst på 0 kr just nu så har jag inte så mycket val, att antingen köpa en skitrulle denna vinter, eller köra på min jb rulle. Jag kör på jb rullen och köper extraspole till sommaren som cannonball säger, låter smart.

Jag kollade på okuma rullarna och priset på dem var ju inte så farligt, sådana blir det nog till nästa år då budgeten nu inte tillåter det hehe

Den testade Biltema linan, hur tror ni den är till isfisket då? Är det någon kör på den? Vad använder ni för linor?

Kommentera

Kör med ÖoB nylonlina, har inte hunnit testat den på ismetet (men det kommer) men den har hållit för kompisen när vi har fiskat lax. Är riktigt billig dessutom, 400-500m 0,50mm för 49kr.

Kommentera

Som sagt har du 0 kr i inkomst har du ännu en anledning till att inte köpa en billig (dyr) rulle utan istället använda den du har

Köpa billigt är dyrt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                      8 svar
                      279 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                      6 svar
                      174 visningar
                      0 gillar