Keramiskt vässade krokar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Keramiskt vässade krokar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har sökt på Vmc 7650bz, men olssons fiske säljer inte de tyvärr längre. Hittade dock VMC 9619bz de borde väl fungera?
    http://www.olssonsfiske.se/9619go--g...627-c-469.aspx eller http://www.olssonsfiske.se/9619bz--v...622-c-469.aspx

Kommentera

Om du fortfarande är ute efter VMC-krokar till bra pris kan jag rekommendera följande säljare Ebay:

Jag beställde själv hem 125 st VMC 9650 och 9651 i lite olika storlekar och en Mepps Musky Buck-spinnare. Hela kalaset med frakt och allt gick på 248:-, och tog lite drygt en vecka för att komma fram. Mindre än 2:-/st med andra ord.
      Och krokarna är så vassa så det gör ont att bara titta på dem

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
        Om du fortfarande är ute efter VMC-krokar till bra pris kan jag rekommendera följande säljare Ebay:

Jag beställde själv hem 125 st VMC 9650 och 9651 i lite olika storlekar och en Mepps Musky Buck-spinnare. Hela kalaset med frakt och allt gick på 248:-, och tog lite drygt en vecka för att komma fram. Mindre än 2:-/st med andra ord.
        Och krokarna är så vassa så det gör ont att bara titta på dem
        Kollade lite på hans sida om vmc, fanns inte storlek 12-14 till pimpel?

Kommentera

Ursprungligen postat av mrpipen Visa inlägg
          Kollade lite på hans sida om vmc, fanns inte storlek 12-14 till pimpel?
          Ajdå, jag missade att det var så små krokar du var ut efter. Jag utgick från att det var mer "normala" storlekar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
            Hej Marcus Johansson;

VMC BZ7650 (Bronze) och PS7650 (Perma Steel) är kemvässade och otroligt vassa 3-krokar som jag själv sedan massor av år tillbaka föredrar att använda vid både kastfiske och trolling efter Gös, Gädda, Havsöring, Lax och Öring. VMC BZ7650 (Bronze) är avsedda för sötvattensfiske. PS7650 (Perma Steel) är avsedda för saltvattensfiske. Förr innan Normark var agent kunde jag köpa kemvässade VMC 3-krokar i tusenpack direkt från tillverkaren i Frankrike.

VMC håller för de flesta stridbara fiskar utan att rätas ut. Å andra sidan har de flesta sportfiskare ställbar slirbroms på sina rullar och brukar ytterst sällan ställa slirbromsen så hårt att krokarna rätas eller linan går av....

Nobody & Nothing is forever!

Old Firehand

www.trumman.com
            Modellen 7650 verkar inte finnas längre. Inte enligt VMC:s egen hemsida iaf. http://www.vmcpeche.com/index.php?lang=en

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
              Modellen 7650 verkar inte finnas längre. Inte enligt VMC:s egen hemsida iaf. http://www.vmcpeche.com/index.php?lang=en
              Hej Mathias Wallin;

Jag skrev:"Förr innan Normark var agent kunde jag köpa kemvässade VMC 3-krokar i tusenpack direkt från tillverkaren i Frankrike."

Jag köpte under 1990-talet VMC BZ7650 ConeCut, tusenpack 3-krokar i storlek Nr 4, Nr 2, Nr 1, Nr 1/0, Nr 2/0 och Nr 3/0 och har fortfarande kvar så att jag klarar mitt eget fiske fram till år 2030 och kanske till min 95-årsdag. Dessutom har jag VMC PS7650 Nr 2/0 och cirka 1.000 st Excalibur Perma Steel PS6622 3-krokar storlek Nr 2 .

På 1970- och 1980-talen köpte jag för mitt eget Laxtrollingfiske Eagle Claw Lazer Sharp 3-krokar L375 och L675 Nr 1/0 och Nr 2/0 förkromade 3-krokar av Lars-Gunnar Hansson, EL-GE Sportfiske AB i Göteborg....

Nobody & Nothing is forever!

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
              8 svar
              317 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
              6 svar
              193 visningar
              0 gillar