Motorisborr, BIOS SOLO 250 mm?... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motorisborr, BIOS SOLO 250 mm?...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Säkert ett bra köp!
    Jag kör på Hitachis m 200-borr. Skönt att den inte är så tung. Man ska ju släpa runt på den också. En positiv sak är att man kan dra den på firman om man köper den på brädgårn ;-)

Kommentera

Fråga Niklas på söder han har varit med mig och prövat våran solo. Finns bara gott å säga om den!

Kommentera

Anser väl inte det var några astronomiska skillnader mellan de olika borren i testen utan att det handlar mer om vad som prioriteras av var och en (pris, vikt, prestanda, var reglagen sitter, etc). Själv tycker jag att vikten är helt avgörande när man släpar runt på utrustningen klädd som en svettig Michelingubbe så om det tar någon sekund längre att borra upp 30 eller 60 cm is spelar mig absolut ingen roll. Skillnaden mellan att veva 10 hål i tjock is för hand eller mha motor är så gigantisk att jag väljer vilket som helst av motorborren...

Kommentera

Alla drar väl ändå borren på en pulka, så vikten borde inte spela så stor roll.

Kommentera

Många gör det säkert men inte jag och det var därför jag skrev att vikten är viktigt för just mig.

Kommentera

Sen släpar man väl inte med sig pulkan om man vill göra några nya hål för att flytta några spön. Då vill man inte släpa runt 20 kilo eller bli tvungen att släpa runt pulkan.

Kommentera

Har själv en skuren magnum med jula motorn istället. Dock måste jag säga att den är väldigt tung mot orginalet. En husqvarna väger betydligt mindre. Men kostar desto mer.

Kommentera

Vägde min Hitachi med 200-borr igår. 10,6 kg

Kommentera

Ursprungligen postat av Fonzie Visa inlägg
                    Anser väl inte det var några astronomiska skillnader mellan de olika borren i testen utan att det handlar mer om vad som prioriteras av var och en (pris, vikt, prestanda, var reglagen sitter, etc).
                    Men då är ju valet enkelt! Om det inte skiljer så mycket mellan borrarna så känns ju Bios som en klar vinnare. Flera tusen billigare än konkurrenterna, starkare motor och bara 2 kg tyngre än Husqvarnan...

Kommentera

Ursprungligen postat av Rimfrost Visa inlägg
                      Men då är ju valet enkelt! Om det inte skiljer så mycket mellan borrarna så känns ju Bios som en klar vinnare. Flera tusen billigare än konkurrenterna, starkare motor och bara 2 kg tyngre än Husqvarnan...
                      Om man inte tycker 38% tyngre är vikt-igt så har du ju naturligtvis rätt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                      8 svar
                      286 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                      6 svar
                      176 visningar
                      0 gillar