Bästa blink lampan eller blink pirken ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa blink lampan eller blink pirken ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Man skulle kanske kunna sätta en liten blink lampa över balanspirken som en upphängare, vet att vissa kör med lampan ovanför blänket istället för bakom vid rödingfiske. Dock aldrig provat själv så antar att det bara är att testa

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
      Har hitintills testat dessa blinkpirkar:
      [ATTACH=CONFIG]50065[/ATTACH]
      Antingen Kinetic eller Stoxdal. Det finns två varianter, enkelplink som blinkar nere i "spetsen" och dubbelblink som blinkar både uppe och nere. Båda fungerar bra på röding när jag kör med dessa, framförallt röd och orange. Helt klart bättre än utan blinkpirk i varje fall. Vissa klagar på att de kan tappa kontakten ibland, men jag har inte upplevt det ännu. De börjar blinka så fort de får kontakt med vatten. Går ej att byta batteri på dessa. De håller väl kanske 100-150 timmar sen är det bara att kassera.

Finns bland annat på Huntyard & Berras samt Regal Sportfiske i Vårby. 40kr för enkelblink och 45 för dubbelblink, helt OK pris tycker jag!
      Har testat flera olika och tycker det går bäst att fiska med denna modell.Jag brukar klämma ihop trådarna lite så fungerar kontakten och blinkningarna bättre.Sätter dem på linan ovanför pirken och då glider den lite på linan när man rycker.De andra som fästs i pirken påverkar pirkens gång alltför mycket.När man använder dessa som fästs på linan så går det utmärkt att anv en abborrpirk istället för rödingblänke. Nästan så att jag tycker abborrpirk är bättre även till röding.

Kommentera

Hej! Bästa Blinkpirken jag använt hittar du på Tradera. Sök på rumyati o gå till butiken. Finns i flera färger (dubbelblink) har funkat mkt bättre än Stoxdal:s. Mvh Micke!

Kommentera

Jag skulle vilja testa att ha någon liten blinkande grej till fluga när det är sen höst och tidig vår och man kör med stora streamers. Hade varit kul att ha någon streamer som hade någon blinkande lampa. Ingen som vet om det finns och att den inte blir för tung för ett #5 spö.
          Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
          Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
          9 svar
          253 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Arbetar...