Varför förbjöds knallkorkarna? Vad istället? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför förbjöds knallkorkarna? Vad istället?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Pike1
    Ojojoj tänk när vi e i Norge o super eller jag menar fiskar o klubbar torsk o sej
    mår du illa nu då snackar vi 100 tals kilo döda fiskar men de e väl fel de oxå.
    Nemen oj vad coolt, DOM SUPER , och sedan "skryter" om det som alla fjortisar på lunarstorm.se. Sedan DUNKAR VI ALLA FISK , visst e det också COOLT ? Det e fan tragiskt !

Sorry för "trådkapningen" men är det ngt som inte passar ihop är det uppblåsta as och alkohol tillsammans med fiske.
    sigpic

Kommentera

Häll i lite svartkrut i knallkorken borde fungera fint. Finns att köpa i jaktaffärer om man har licens.

Kommentera

är det inte bara knallkorkarna i kork som inte säljs längre?
        de som är i frigolit säljs väl fortfarande, men de smäller mycket lägre.

Kommentera

thunderking

hehe.. det borde ju gå att rigga en thunderking tårta till nått angeldon.. det bör ju väcka dom flesta sjusovare på isen
          does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

Kommentera

Ursprungligen postat av ezox
            hehe.. det borde ju gå att rigga en thunderking tårta till nått angeldon.. det bör ju väcka dom flesta sjusovare på isen
            Tyvärr så går det inte att köpa dessa underbara smällare längre... Kanske skulle gå att privatimportera dom men tullen gillar inte smällare heller

Brukade köpa flera bärkassar med Thunderkings varenda år..

Kommentera

Tyvärr tråkigt när min tråd ballade ur men förstår FLODEBANANENs argument. Jag föredrar också att fiska när jag fiskar...

Verkar finnas många idéer om alternativa metoder så att man hör. Ska gå över till bjällror när isen återkommer och knallkorken är slut.

Tack för råden, alla som tyckt till.
              ------------------------------------
              Fiskelycka till er alla!

Kommentera

thunderking finns kvar.. men endast i tårtor om 30 stycken.. fanns förra året iaf.

vad gäller knallkork så tycker jag inte att det behövs..
                does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

Kommentera

dom säljer ju knallkorken på kurresfiskeshop.se men jag har inte testat dpm, så ska inte heller rekomendera

Kommentera

Är det inte så enkelt att man trär på ett ollonskott från leksakspistoler på fjäderarmens spets? om inte annat borde det vara enkelt att modifiera spetsen så den passar i skottet tight
                    När den slår ner smäller det, har för mej jag sett just detta.
                    På den tiden man lekte med angel var det kul med smällen vid hugg!
                    Lite spännande minsann nu låter det nästan som tävling....
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

vilken typ av nappindikation finns de inte någon anledning till att lägga en massa etiska eller "sportman" aspekter på. Upp till var och en om man kör med ålbjällra, baitrunner, nappalarm, endast vippa eller knallkork. Alla har ju syftet att indikera ett hugg. För egen del styr valet av rulle om jag behöver bjällror eller inte, kör jag med baitrunners behövs de inte men när jag använder multirullar brukar de blir ålbjällror.

Vi måste skilja på "seriöst" ismete från ett fylleslag som förflyttas ut till isen där angeldon sätts ut för att hålla den berusade skaran människor fokuserade på något mer än att få i sig så mycket "eldvatten" som möjligt.

Så knallkork eller inte, upp till var och en, själv anser jag de vara för dyrt, onödigt och farligt för hörsel o fingrar.

Tänk er ett napplarm som började spela Accepts "fast as a shark" eller introt till filmen "hajen" vid hugg.....fan va häftigt!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                      9 svar
                      251 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...