Varför förbjöds knallkorkarna? Vad istället? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför förbjöds knallkorkarna? Vad istället?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Precis man kan ju bli trött oxå hehe
    En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Angel eller ismete. Angla är en konst. Ismeta är för folk som vill gå snabbt fram med stora fångster. Angel med angelkrok bygger ju på att man måste vara alert vid krokning. Är inte självkrokande som oftast ismete är. Och sedan får dina fingrar agera multirulle med bra slirbroms vid angelfiske. Sen försvarar jag inte fylla på isen eller onödigt klubbande.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1
        Du ett tips kom på en långfredag då får du körigt
        Eller på Sveriges största angeltävling i Hassela så kan du sitta o grina över alla gäddor
        Har inget som helst emot just angelfisket MEN:

"när man anglar för då e man ju inte riktigt nykter jämt. Skitkul när det smäller o alla springer åt olika håll hehe."

Syftade mera på alkoholen...
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
          Angel eller ismete. Angla är en konst. Ismeta är för folk som vill gå snabbt fram med stora fångster. Angel med angelkrok bygger ju på att man måste vara alert vid krokning. Är inte självkrokande som oftast ismete är. Och sedan får dina fingrar agera multirulle med bra slirbroms vid angelfiske. Sen försvarar jag inte fylla på isen eller onödigt klubbande.

Jo men e de tävling så måste man klubba alla gäddor
          Klart de e kul med en liten fylla på isen hehe
          En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Måste o måste? Beror väll på vilken tävling det är?

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1
              Jo men e de tävling så måste man klubba alla gäddor
              Klart de e kul med en liten fylla på isen hehe
              Vissa växer aldrig upp, synd om dem, men givetvis allra mest för alla andra eftersom de själva inte inser det.
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av jojje84
                Måste o måste? Beror väll på vilken tävling det är?
                klart man måste klubba dom på tävling

Kommentera

Ojojoj tänk när vi e i Norge o super eller jag menar fiskar o klubbar torsk o sej
                  mår du illa nu då snackar vi 100 tals kilo döda fiskar men de e väl fel de oxå.

Kommentera

Pike!! det beror väl på, fiskar man på 150 meters djup har man inget alternativ än och döda eftersom det är så stora tryckförändringar. Men fiskar man på vatten där man har möjlighet att släppa tillbaka så tycker jag självklart att man ska göra det.
                    Varför ska man t.ex döda 15 gäddor när de räcker med 1 om man vill äta. Själv föredrar jag att inte äta gädda överhuvetaget + att jag tycker det är en rolig sportfisk så jag föredrar 100% release om det inte är någon skada på fisken.
                    Sedan om man fiskar torsk, plattfisk osv förstår jag ju att man vill ta upp och äta lite. Men döda för dödandets skull säger jag är helt jävla idiotisk med tanke på dom sinande fiskbestånden.

Men en sak har du rätt i en fin fisketur och lite fylla sitter aldrig fel, men då vill jag ha sommar och inte 10- och angelfiske. Men misstänker att du inte dricker utan puffar lite istället.

Kommentera

Ställde inte trådskaparen en fråga om knallkork? Sådana här trådkapningar tycker jag borde belönas med varningar i framtiden. Skapligt störande om man väntar på svar, går in i tråden och upptäcker att den fyllts av rednecks och militanta gädd-aktivister.
                      Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                      9 svar
                      251 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...