Billiga multirullar till ismete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billiga multirullar till ismete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Billiga multirullar till ismete

Vart kan jag få tag på multirullar till bra priser till ismetet?
    Och vilken lina använder ni till ismetet??

Både Wiggler och Fishlogic rullar finns väll att få tag på billigt, dock har jag själv övergett dessa till förmån för lite bättre rullar.
    Kolla tex http://www.fishit.com/spinnrulle-k3-p-80265.html eller www.berras.se
    Dessa rullarna kostar väll oftast 299:-

Annars kanske denna är värd att kolla lite extra på:

Använder Sufix XL-Strong 0.40 på mina rullar. Funkar prima!
    Senast ändrad av trashmasta; 2005-12-21, 14:30.
    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Vad räknar du som billigt?

Låt säga att Ambassadeur FIVE är det. Då har du det mesta som gör rullen till en Ambassadeur och det kan kännas som en viss trygghet. Rullen tillhör inte 2005 års standard sortiment men har tidigare funnits i butik. Med lite tur kan du nog få fram någon sån.

Vissa halvt lågbyggda 80-talsmodeller går relativt lågt på Tradera.

Biltema säljer en multi i ungefär 6000-storlek för 329:- Om den är värd det priset får du själv avgöra.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Spolar av linan på de lämpligaste av de rullar jag redan har och har lagt Sölvkroken Extreme Ultra 0,38 på dom, kalasbra!
        En varning till de som skall testa ismete för första gången, använd INTE flätlina!! Den fryser fast i både ringar och på spolen, kommer det då en skaplig krokko och tar så säger det plupp...
        Spöuppsättningen är: En gammal sleten F.I.V.E, en 6500C, två Shimano Crestfire lågprofilare. Lågprofilarna av grafit är klart skönast till det här fisket. Är ju inte direkt kritiskt vilken rulle man har... Haspel bör ju oxå funka fint.

Kommentera

Om man fiskar med sina vanliga multirullar och haspelrullar med flätlina på vintern, blir det några permanenta skador? Sliter det extra mycket på delarna?

Kommentera

Om du ska köpa nya rullar tycker jag att du ska satsa på rullar med bra kvalité så att dom även kan användas under sommarsäsongen för trolling m.m.
            Man har nog igen det i slutändan så att dom håller några säsonger även om man bara använder dem till ismete.

Kommentera

0.45 nylon funkar prima till ismete,
              Tube for life

Kommentera

Jag kör Berkely Big Game 0.38.

Men får en bulkspole för 399;- på Olssons, passar mig toppenB
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Muppen
                  Om du ska köpa nya rullar tycker jag att du ska satsa på rullar med bra kvalité så att dom även kan användas under sommarsäsongen för trolling m.m.
                  Man har nog igen det i slutändan så att dom håller några säsonger även om man bara använder dem till ismete.
                  Amb 6000 och uppåt funkar finfint (röda är helt ok) funkar även till göstrolling mm.(eller motsvarande av annat märke)
                  Lite dyrare än vad du tänkt kanske men de håller länge och blir en bra investering för framtiden.

Lina; 0,38-0,46 Berkley big game beroende på vad som råkar finnas på storspole här hemma, alltid samma lina på alla rullar så det inte blir några onödiga missöden för att man tror något!

De billigare rullar som mindre fiskande polare köpt på tex Biltema och Jula + Fish logic har haft usel kvallitet, men kan ju iofs ha förbättrats sedan dom (polarna) gjorde bort sig genom att köpa billigt.
                  Hoppas du hittar rullar DU blir nöjd med.

Kommentera

Jag köpte 2 st Ron Thompson HTX (mots. Ambassadeur 6000) för 299 kr styck på Olssons fiske förra säsongen. Enkel konstruktion, ingen höjdare att kasta med, men funkar kanon till ismete, och jag behöver inte vara rädd om dem, eller oroa mig för att det kostar mucho om de försvinner ner i hålet.
                    www.hellfish.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                    8 svar
                    332 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                    6 svar
                    204 visningar
                    0 gillar