Utvärdering av ION 200mm elektriska motorisborr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utvärdering av ION 200mm elektriska motorisborr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Utvärdering av ION 200mm elektriska motorisborr

Jag köpte min för ca 4-5 år sedan för 8000kr.

Köpte den främst för jag var less på att dra i snören till maskiner som bara krånglade.
    Använder den främst till att angla gädda/abborre. Men även då jag gör hål för mörtstugor.
    Men som vid angel tradition så ska dona vara ute innan solen syns. Och då gäller det att inget krångar.

Nu kan jag säga att det är dom bästa 8000kr jag lagt ut på fiskeutrustning. Var ju en chansning kändes det som med alla varningar om måndagsbatterier som endast orkade 10 hål, eller att den inte funkade under 0 grader. 4 grader varmt är dess minsta arbetstemperatur.
    Hittills har aldrig batteriet tagit slut. Vissa dagar då gäddorna är slö så kan det bli en 70 talet hål i halvmeters blöta vårisar. Och dom är ju som vi alla vet dom värsta att borra i. Dom värsta hålen kan den stanna till innan den kommer igenom. Men då det är tuffaste biten så är det förstående. Bara att vaska ur hålet med borren så tuggar den sig igenom resten.

Den enda nackdel är ju dess känslighet mot kallgrader. Man kan inte lämna batteriet i borren. Även vid solsken och nollgradigt. Gör man det så kör den halv varv och sen stannar. Då testar det ens tålamod. Bara göra ett hål tar lång tid. Så jag har gjort en liten låda med blå frigolit invändigt där jag har plats med värmepåsar, såna man har i handskarna. Vit frigolit går inte, batteriet nöter sönder den. Jag borrar mina 20-30 hål, sen in i lådan.

Så om du anglar/ismetar så som jag gör på våren. Den här maskinen är en bra kompis. Uppskattar att min maskin kan göra en 150-200 hål på en laddning. Och den är tyst.

Bara man då tänker på graderna och att göra en låda. Borra inte hålen och tänk att det går så snabbt det andra. Det är inte lätt att värma upp batteriet när det väl blivit kallt. Även om kompisen bara har 2-5 don kvar att sätta ut när du borrat klart så hamnar batteriet på plats nr 1. In i lådan innan du ens pissar!
    Annars går den som en dröm. Rekommenderar den till alla.

Nu är det garanterat nån som kommer tänka på att det finns 200mm till skruvdragare. Och det är sant och säkert billigare. Men har en nackdel. Farten. ION arbetar lugnt och är bekvämare att hålla. Skruvdragare kör hårt och många maskiner är helt enkelt farlig. Även om du får skruvdragare och borr för 4000kr och ION kostar det dubbla så rekommenderar jag dig att köpa ION. Det har du igen i trivsel.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
9 svar
250 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Arbetar...