Frusna fötter! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frusna fötter!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Frusna fötter!

    Visst är det härligt med vinterfiske, pimpla och ismetar fort isen är tillräckligt tjock o tid finns. Men jag behöver lite tips. Har ett par Avignon ( ursäkta ev stav fel ) med original sulan i. Körde med tunna strumpor och ett par raggisar över dem. Men efter en timme var det inte roligt längre.
    Hur klär ni er om fötterna på isen? Eluppvärmda sulor, julstrumpor? Vad använder ni? Ge mig tips!!! mvh Sadda

  • #2
    Har haft ett par Avignon och det var en stor besvikelse, har idag power boots som är mkt bättre.
    Har nog aldrig frusit med dom och då har jag lätt att frysa

    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...owerboots.html

    Kommentera


    • #3
      Granris på isen där man står :-) Kommer man bort några centimeter från isen har man vunnit mycket gratis.

      Kommentera


      • #4
        När jag blir rik ska jag testa ett par Jörn kängor antifrys. Hört bara gott av dom.
        Köpt dom senaste åren nån neopren stövel som jag inte kommer på namnet på. Ska duga till minus 40 tror jag. Har 3 storlekar större än foten för maximalt antal strumpor. Kan frysa även vid nån enstaka minus grad.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
          Har haft ett par Avignon och det var en stor besvikelse, har idag power boots som är mkt bättre.
          Har nog aldrig frusit med dom och då har jag lätt att frysa

          https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...owerboots.html
          Jag köpte det som tydligen är kopian till powerboots ovetandes om att det är en kopia dvs jag köpte ett par Polyver.
          Har också lätt för att frysa om fötterna. Polyverstövlarna är galet varma och sköna, ett av de bästa köpen senaste åren.

          Har ingen aning om originalet är ännu bättre, det skiljer någon hundralapp i pris. Oavsett så är iallafall jag sjukt nöjd med den jag köpte. Sök på polyver stövel så får du massa träffar. Polyver är gjorda i Sverige om man nu gillar det.

          Kommentera


          • #6
            Jag har haft 4-5 par powerboots, de brukar torrspricka i sulan efter några år, provade senast att köpa polyver som är lite mjukare i materialet för att se om de håller bättre över tid.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
              När jag blir rik ska jag testa ett par Jörn kängor antifrys. Hört bara gott av dom.
              Köpt dom senaste åren nån neopren stövel som jag inte kommer på namnet på. Ska duga till minus 40 tror jag. Har 3 storlekar större än foten för maximalt antal strumpor. Kan frysa även vid nån enstaka minus grad.
              Jag har Jörnkängan Antifrys. Galet bra. Inte till salu. Rekommenderas.
              Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
                Visst är det härligt med vinterfiske, pimpla och ismetar fort isen är tillräckligt tjock o tid finns. Men jag behöver lite tips. Har ett par Avignon ( ursäkta ev stav fel ) med original sulan i. Körde med tunna strumpor och ett par raggisar över dem. Men efter en timme var det inte roligt längre.
                Hur klär ni er om fötterna på isen? Eluppvärmda sulor, julstrumpor? Vad använder ni? Ge mig tips!!! mvh Sadda
                Hej Saddam;

                Köp ett par Powerboots original vinterstövlar och gärna ett nummer större än du brukar och då är ditt problem med kalla fötter vid vinterfiske löst.,,https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...owerboots.html..

                Old Firehand
                Leif Engström

                https://www.google.se/search?q=Julto...=1576582251978
                Senast ändrad av Old Firehand; 2019-12-17, 12:36.

                Kommentera


                • #9
                  Jag använder polyver men tycker det är kallt ändå när det är runt 0:an, misstänker att det inte blir varmare utav att traska på is och sparka slask heller.
                  Tidigare kört med raggsockor men dom är värdelösa så nu köpte jag mig ett par ullstrumpor på Dollarstore (2 par 50:-) och sedan ett par rejälare merinoullsstrumpor under utifall man blir svettig osv, det blev mycket bättre men ännu inte prövat vid ett gäng minusgrader dock. Stöveln är ju mysig i sig!
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                  8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                  Kommentera


                  • #10
                    Det är viktigt med ett luftlager, sitter det för tajt blir det kallt hur många lager strumpor man än har. Så gärna flera storlekar för stora boots.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sebbe T, 2023-05-02, 15:02
                    0 svar
                    199 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sebbe T
                    av Sebbe T
                     
                    Startad av Gädd-jos, 2023-07-26, 21:05
                    2 svar
                    178 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                    14 svar
                    569 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                    6 svar
                    242 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Startad av Sadda, 2024-01-07, 21:00
                    7 svar
                    424 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Låg_Profil  
                    Arbetar...
                    X