Har aldrig haft problem med gäddor i mörtstugor på dom år jag har haft dom i sjön (ca 25år) men annvänder alltid strutstuga o i år en från jula.Men man kan linda upp extralina på en bit markskiva o peta in under isen, en vidareutvekling om gäddor är problemet.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allt om mörtstugor!!!
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
-
vittjade mjärden idag igen. Tom idag med ...skulle angla imon , men nu sitter man här utan mört..
Vet inte vad jag gör för fel? mäsket är det vanliga med havregryn o aniskrydda med linfrön . Vet inte alls hur ja ska lägga den nästa gång .
Någon som kan förklara varför ja inte får någon mört ? :P
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Superfiskaren Visa inläggvittjade mjärden idag igen. Tom idag med ...skulle angla imon , men nu sitter man här utan mört..
Vet inte vad jag gör för fel? mäsket är det vanliga med havregryn o aniskrydda med linfrön . Vet inte alls hur ja ska lägga den nästa gång .
Någon som kan förklara varför ja inte får någon mört ? :P
Förklaringen är helt enkelt att det inte finns någon mört där du lägger stugan.. Mörten kan stå väldigt koncentrerat på vintern och förflyttar sig inte alls för stora sträckor på kort tid.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Superfiskaren Visa inläggOkey, Något tipps där mörten brukar stå nu på vintern i en insjö ?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Superfiskaren Visa inläggdjupvass ? Du menar som en djuphåla ?
Där det är relativt djupt enda in till vassen! 3-5 meter sådär iaf.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Superfiskaren Visa inläggdjupvass ? Du menar som en djuphåla ?vad är bättre än en fiskehelg med polarna?
Team Skitfiske Skåne (TSS)
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
|
9 svar
279 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()