Ursprungligen postat av Alex123
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allt om mörtstugor!!!
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
En kräftmjärde liknande Julas fungerar utmärkt. Den där verkar onödigt dyr, bör kosta max 50 kr.
Lämna en kommentar:
-
Hur går det för er med stugorna?
Min har legat ute i 3 dagar nu utan en enda mört, har den typ 10 meter utanför en vass, ganska djupt. Hur länge brukar ni behöva vänta innan mörten hittar dit? Inser nu att jag nog skulle börjat mäska upp platsen tidigare. Samma visa varje år, får mört lagom tills isen smälter.
Lämna en kommentar:
-
Den fungerar ypperligt! Äger 3-4 st.Ursprungligen postat av Masken_Gurra Visa inläggHur funkar stugan? Det det något att ha?
Lämna en kommentar:
-
Hur funkar stugan? Det det något att ha?Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggFör den som inte orkar göra en egen finns en mörtsuga för omkring 90 kr på E-bay. 3 mm-maskor gör att man även kan få "abborrmört". Biltemas hummertina duger inte för att maskorna är för stora.
Jag kommer att förlänga eller i alla fall förminska omkretsen på trattarnas inre diameter. Kanske kan det vara en ide att minska antalet trattar så fiskarna har ännu mindre chans att hitta ut.
Lämna en kommentar:
-
Väntar själv på en stuga från Kina genom eBay. Dock inte exakt den där. Finns en med bara 4 ingångar som jag köpte. 107kr inklusive frakt.
Lämna en kommentar:
-
För den som inte orkar göra en egen finns en mörtsuga för omkring 90 kr på E-bay. 3 mm-maskor gör att man även kan få "abborrmört". Biltemas hummertina duger inte för att maskorna är för stora.
Jag kommer att förlänga eller i alla fall förminska omkretsen på trattarnas inre diameter. Kanske kan det vara en ide att minska antalet trattar så fiskarna har ännu mindre chans att hitta ut.Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-01-15, 17:14.
Lämna en kommentar:
-
Nu snart börjar det dra ihop sig, bara isen har lagt sig så får man ut och försöka fånga den silvriga skatten ;D
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Ismotorborr
av Josun
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
|
8 svar
336 visningar
0 gillar