Ursprungligen postat av lill_soren
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allt om mörtstugor!!!
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
Ursprungligen postat av Holme Visa inläggGlöm inte isbillen då...
jag har aldrig använt den på vintern så jag hoppas att mitt 200mm borr räcker annars får jag borra ett hål brevid och göra hålet störrevad är bättre än en fiskehelg med polarna?
Team Skitfiske Skåne (TSS)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lill_soren Visa inläggmenar du att jag behöver den för att få upp mjärden om den är full av mört?
Jag har aldrig använt den på vintern så jag hoppas att mitt 200mm borr räcker annars får jag borra ett hål brevid och göra hålet större
Kommentera
-
Stöldskydd
Jag har ett tips på ett säkert stöldskydd! gör repet 0,5 m förkort sätt en markör ex flaska o avsluta med en ögla,för vittja tar ni en huggkrok eller pinne med klyka eller dyligt, tjuvar vittjar endast om repet ligger på is! blev av 3st innan jag började sänka repet,nu har ja inte missa en enda på 5år.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av hellhammer Visa inläggJag har ett tips på ett säkert stöldskydd! gör repet 0,5 m förkort sätt en markör ex flaska o avsluta med en ögla,för vittja tar ni en huggkrok eller pinne med klyka eller dyligt, tjuvar vittjar endast om repet ligger på is! blev av 3st innan jag började sänka repet,nu har ja inte missa en enda på 5år.
Kommentera
-
men om man tar och gör linan ca 2m längre och tar en frigolit skiva som man gör ca 10bred och ca 30cm lång och sen lindar man linan på den så om en gädda simmar in i stugan och drar iväg med den så rullar linan ut. sen lägger man den i hålet under isen precis vid iskanten så borde ingen kunna ta den eller se den. jag vet inte om det är en bra ide så kommentera gärna
kan någon ge tips om var man ska lägga mörtstugan i en liten liten sjö ca 200 -100m vet inte djupet men inne vid kanten är det ca 5m, har fått mycket stora gäddor på vintern och mycket mört på sommaren för en så litensjö men då vi la ner mört stugan fick vi 3st mörtar vi provade på många ställen men inget gav något bra resultat. men på sommaren får man lätt ca 10st mörtar på 5min stora som små samt (björkna, ruda, mört, abborre, mm)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av aspvik Visa inläggmen om man tar och gör linan ca 2m längre och tar en frigolit skiva som man gör ca 10bred och ca 30cm lång och sen lindar man linan på den så om en gädda simmar in i stugan och drar iväg med den så rullar linan ut. sen lägger man den i hålet under isen precis vid iskanten så borde ingen kunna ta den eller se den. jag vet inte om det är en bra ide så kommentera gärna
kan någon ge tips om var man ska lägga mörtstugan i en liten liten sjö ca 200 -100m vet inte djupet men inne vid kanten är det ca 5m, har fått mycket stora gäddor på vintern och mycket mört på sommaren för en så litensjö men då vi la ner mört stugan fick vi 3st mörtar vi provade på många ställen men inget gav något bra resultat. men på sommaren får man lätt ca 10st mörtar på 5min stora som små samt (björkna, ruda, mört, abborre, mm)
hade en kompis som testade så och han fick mört till slut i mängder. låt dom dock ligga i minst 3dagar...
ska åka och vittja min idagvad är bättre än en fiskehelg med polarna?
Team Skitfiske Skåne (TSS)
Kommentera
-
vittjade min idag. Blev en riktigt floppinte en ända mööört. Mjärden låg på 1,5 m djup med mäsk som bestod av havregryn,aniskrydda,linfrö. Kanske vittjade för snabbt ? la i den i söndags. Men någon borde det ändå varit i den tkr man ..
La den i en annan sjö nu. Hoppas det ger bättre resultat . ska angla på lördag.. dock bytte ja inte mäsk , är det behövligt ?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
|
9 svar
253 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()