Vanliga spön till ismete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vanliga spön till ismete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vanliga spön till ismete

Hej.

Jag tycker det är lite kallt och eländigt med isfiske, men det finns ju inga alternativ nu så jag tänkte prova lite ismete. Är det bara en prisfråga som gör att folk köper billiga ismetespön eller varför kör ni inte med de vanliga jerk/vertikal-spön?

Ismetespön är ännu kortare än jerk- och vertikalspön. Smidigare vid hantering och transport helt enkelt. Sedan finns det olika prisklasser även på ismetespön.
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
      Ismetespön är ännu kortare än jerk- och vertikalspön. Smidigare vid hantering och transport helt enkelt. Sedan finns det olika prisklasser även på ismetespön.
      + att det är mycket lättare att drilla fisken med korta ismetespö än med ett vanligt jerk eller spinnspö.
      men visst funkar vanliga jerk/verticalspö att ismeta med!!
      vad är bättre än en fiskehelg med polarna?

Team Skitfiske Skåne (TSS)

Kommentera

En annan faktor är att ismetespön kan behandlas rätt illa utan att man bryr sig så mkt eftersom de oftast är rätt billigA. Personlign skulle jag inte vilja sticka ner mina vanliga spön i hålet när gäddan rusar.

Kommentera

Små, smidiga, bra att drilla på is, lätta att transportera. Billiga, så det är inte hela världen om ett går sönder. Inte direkt så man packar ner i spöfodral mellan passen..... Mieko har grymt bra deal på 6st set... 6 spön + rullar för mindre än vad ett mediokert vertikal/jerkset kostar... Varför tveka?
          http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Tja, eftersom man ändå har lite olika spön och det inte blir så många pass om jag känner mina frusna fingrar rätt så tänkte jag testa med lite grejjer jag har bara.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
            8 svar
            258 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
            6 svar
            146 visningar
            0 gillar