Röding pimpel Landösjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Röding pimpel Landösjön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Röding pimpel Landösjön

ska till landö sjön i snar framtid skulle vilja ha hjälp med utrustning då jag äger ingenting nåt lätt har sett dom där blink pilkarna och blänken o sånt nån som kan hjälpa mig konkreta svar

kanske nån sida där man kan läsa om sånt här om utrustning och sånt

hjälp mig

http://gimlan.comxa.com/fiske/?p=344 i denna guide får du lite tips på hur man pimplar.

Men landösjön är känd för stor röding så jag hade valt en rulle med broms.
    In mindre multi/haspel som rymmer ~100 meter lina. 0.25 ungefär. då kan du sätta lite press på fisken ifall det är en större bit.
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Tappade en 2+ där igår!

Jag fiskar med vmspön och ett lite längre spö med flugrulle 0,25 lina. Nu sista månaden på säsongen kommer fisken in på grundare vatten 2-7m. Ganska klart vatten siktdjup 3-4m.Roligt att ligga och kika när en stor simmar förbi(oftast). Så ta med liggunderlag. Myska upp till 1,5cm funkar bäst, antingen med eller utan blink.Jag kör vit blink. Åker du upp i påsk så säljer en kompis myskor fre till mån.

Kommentera

Mormyska...

Du behöver inget spö med broms!
        Jag har varit där flera år i rad och om man tittar på de som fyller kvoten har de flesta bara ett mormyskaspö, kan vara bra med 0.25 lina. Rödingarna i Landösjön tar i regel bra på mormyska.

Lycka till!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
        9 svar
        241 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Arbetar...