Olja deadbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olja deadbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Olja deadbait

Vad använder ni för olja till era deadbait när ni ismetar? Var finns det att köpa? En länk till nån bra webbshop skulle uppskattas har googlat lite men vet inte riktigt vad man ska ha

Kan en sån här funka?
    http://www.sportfiskecenter.nu/produkter2.php?pid=2326

Kommentera

Hittade lite info som kanske kan hjälpa

http://www.Teamoptimus.net

Kommentera

Det första "flavour/dip"-receptet, som Luis Rasmussen rekommenderade, såg intressant ut.
        Letar de två ingredienserna på sportfiskecenter.nu

Hittar Mainline Mediterranean Shellfish Response Flavour - 60 ml, vilket inte kan vara något annat än den första ingrediensen.

När det kommer till Hookbait Enhancement System(HES), känner jag mig dock lite vilsen.
        På bilden visar Rasmussen dippen med smak "Savoury/Fish". Just den smaken, eller benämning av dippen kan jag inte hitta.
        Finns flera versioner av HES. Kan nog bortse från fruktsmakerna, och då återstår följande radda:
        Neutral
        Fusion
        Cell
        Pro-Active Halibut
        Pro-Active Tuna
        Active-8
        Pulse

Vilken ska man välja?

Googlade på HES Fusion och fick fram en engelsk sida som förklarade den på följande vis:
        A fishy-meaty-savoury aroma and low in oil content reddy brown in colour
        Låter ju lite halvt rätt i alla fall. Kan det vara så att den HES dipp som förut hade benämningen Savoury/Fish, numera heter Fusion?

Kommentera

Har kört med den här (smelt) vid några tillfällen http://www.leslies-luton.co.uk/store...HERRING-150ml/ Luktar bra och ger fisk men jag har använt den för lite för att kunna ge en vettig recension.

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden Visa inlägg
            Har kört med den här (smelt) vid några tillfällen http://www.leslies-luton.co.uk/store...HERRING-150ml/ Luktar bra och ger fisk men jag har använt den för lite för att kunna ge en vettig recension.
            Jag kör också med denna oljan och tycker den funkar bra. Kan dock inte hålla med om att den luktar bra, den stinker ju något rent förfärligt... men det verkar ju gäddorna bara uppskatta
            ... everything else is baitfish.

Kommentera

Något som funkar är att blitza ner några Sillar eller Makrillar i matbredaren till en rinnande konsistens.Sila sedan bort alla större bitar.Voila.
              When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

kan spruta in direkt innan du kastar i...tror inte de gör till eller från att spruta i kvällen innan, iom att de ska lukta å inte smaka..

Kommentera

Japp dom e grym...fick min karp håv på 2 dagar...beställde från en svensk butik i söndags..än har inte prylarna dygt upp..
                  OT kanske men känder bara att ja ville instämma med ditt beröm

Kommentera

Kör nästan bara "statiskt" mete på vinter i form av ismete. Då kör vi alltid mört och som du säger så är det den storleken som ger mest fisk. I öppet vatten så kör jag mest flötestrolling och använder nästan alltid deadbait som makrill, sill, strömming, gädda och abborre.
                    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                    8 svar
                    338 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                    6 svar
                    206 visningar
                    0 gillar