Liten avkrokningsmatta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten avkrokningsmatta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Liten avkrokningsmatta?

Letar efter en liten behändig avkrokningsmatta som får plats i skryllan att lägga abborrar som är värda att mätas på under vintern. Inte lätt att hitta. Körde med bubbelplast ett tag men det blåste lätt iväg och funkade inte att tvätta, blev engångs, omständigt.

Tips?

Håller med, borde finnas mindre modeller... Vet dock ej någon. I värsta fall får man sy en själv.

Kommentera

Liggunderlag som du klipper i den form du vill ?

Kommentera

Eino, håll dig till dina hm... "Plast"-båtar, du förstår inte riktigt sådant här.

Kommentera

haha

Kommentera

Träffade en engelsman som gör och säljer customsydda mattor. Han ville "bara" ha £100 + frakt för att fixa en åt mig. Löjligt. Man borde kanske lära sig att sy...

Kommentera

Funkar även perfekt som "sittunderlag" på den annars väldigt hårda skryllan. Räddar ryggen och framförallt fiskarna!

Click image for larger version

Name:	matta.jpg
Views:	1
Size:	744,7 KB
ID:	1760414

Är väl ungefär 65*XX och är i grunden en sådanhär som modifierats: http://www.leslies-luton.co.uk/store...-MAT-STANDARD/

Du kan få ett ex. i byte mot alla dina storabborrehemligheter eller för en hundring+frakt

Kan förövrigt bara instämma, saknas mindre mattor, är himla mycket smidigare. Tror att dom stora avskräcker många som lämnar dom hemma.
              Senast ändrad av Flodebanan; 2011-04-08, 21:47.
              sigpic

Kommentera

100:-låter billigt, vad är det för fel på den? Har faktiskt köpt samma matta från Lesslies men den vill jag inte klippa i. Lagom till sutare i båten.

Funkar det bra att sy i mattan så där? Det blir inte "läckage" som gör att det kommer in vatten, slem och annat som luktar godis för all framtid?

Kommentera

Ursprungligen postat av Norden Visa inlägg
                  100:-låter billigt, vad är det för fel på den? Har faktiskt köpt samma matta från Lesslies men den vill jag inte klippa i. Lagom till sutare i båten.

Funkar det bra att sy i mattan så där? Det blir inte "läckage" som gör att det kommer in vatten, slem och annat som luktar godis för all framtid?
                  Kan höja priset lite om du tvivlar på kvaliten Använder väldigt sällan två stycken samtidigt. (Delade mattan på mitten om jag minns rätt.)

Hur den luktar vet jag inte, dom flesta grejorna som bor tillsammans, typ vågnät, matta och håv luktar för det mesta ganska fiskigt. Skulle det bli för jobbigt så känns ju 50kr/st som det kostat mig inte som något större problem. På sikt blir det nog en matta med lite bättre tyg som inte suger vatten på samma sätt, men har inte hittat någon lämplig utgångsprodukt än.

Använder allra helst min stora matta, men denna åker med på pimpelpass, färnavandringar och annat rörligt fiske där det inte går att släpa på den stora.

Till sutare i båt hade jag valt en större, om det inte var 10km att gå fram till båten. Men det är ju bara att testa och se.
                  sigpic

Kommentera

Ikea!

tjena vill tipsa alla om dom vita "avkrokningsmattorna" som finns på ikea som egentligen är till för att byta blöja på små barn! kostar ca 60 kr om jag inte minns fel

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                    8 svar
                    266 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                    6 svar
                    166 visningar
                    0 gillar