Ursprungligen postat av LazziLax
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mormyskor till abborre
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av LazziLax Visa inläggHar tyvärr ingen aning om nanolinan är lämplig till isfisket,men jag inbillar mig att den är bättre än flätlina,använder just nu till jig fisket nanolina 10lb och blivit min favorit.Har du märkt om den är nötnings tålig? Eller tar den stryk lätt? Den måste väll vara bättre än flätlina, Den går väll av så fort den nuddar iskanten?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Totte Visa inläggÄh, lyssna inte på lasse vad gäller pimpel eller jiggfiske... Han har ingen koll ;-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fiske token Visa inläggOk. Det skulle ju vara perfekt om den passade till mormyska fiske när den är sådär tåligHar du märkt om den är nötnings tålig? Eller tar den stryk lätt? Den måste väll vara bättre än flätlina, Den går väll av så fort den nuddar iskanten?
Senast ändrad av LazziLax; 2011-09-11, 12:11.Jig-fishing är roligast.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fiske token Visa inläggHe he jag har inte så stor erfarenhet själv när det gäller mormyska fiske, Så alla tips mottages gärna
Lasse, lär väl närma sig 1000 dagar på isen?!
Tror man kan lyssna på lasse ;-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Totte Visa inläggHehe, jag var lite ironisk...
Lasse, lär väl närma sig 1000 dagar på isen?!
Tror man kan lyssna på lasse ;-)
Kommentera
-
Mormyska är även mycket bra till regnbågsfiske på pimpel isen.Många tävlingfiskare använder Mormyska med en tafs 10-15cm under blänket.Mormyska fisket är inte enkelt och tar lång tid att bli hyfsat duktig,förr var vi ett gäng som hade en tävling där den som tar mest olika arter under en pimpeldag, och jäkligt kul.Senast ändrad av LazziLax; 2011-09-13, 11:57.Jig-fishing är roligast.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LazziLax Visa inläggMormyska är även mycket bra till regnbågsfiske på pimpel isen.Många tävlingfiskare använder Mormyska med en tafs 10-15cm under blänket.Mormyska fisket är inte enkelt och tar lång tid att bli hyfsat duktig,förr var vi ett gäng som hade en tävling där den som tar mest olika arter under en pimpeldag, och jäkligt kul.. Men när jag pimplar röding har jag likadant. Ett blänke med 10-15cm tafs och en mormyska, eller bara mormyska
Kommentera
-
Tjenare nu är jag lite sen men.....jag kör med ett normark balans (sm) spö som jag har bytt klinga på , den nya klingan är så mjuk så jag behöver ingen signaltopp, klingan är lika mjuk i toppen som en vanlig signaltopp. Då blir det lättare att drilla stor fisk , linan är stroft 0.16 eller nanofil 0.11 ( nanon gillar jag inte , för stel för att pimpla med , enligt mig....) favvo myska är en liten guld volfram myska , agnad med maggot, max 3 st!! Jag har fått abborre på 1.6 , 1.3, 1.1 och 1.0 kilo med det här grejorna och en jävla massa fisk under kilot, med en snittvikt på ca 1-5 hundra gram . Använder samma grejor till regnbåge, öring och röding (största båge, 1.9, röding 1.4, öring 2.3 kilo , både öringen och rödingen i en fjällsjö med bara vild fisk, ej inplanterad.... PS, tycker du ska hålla dig till 0.16 nylon stroft. Det är då det jag tycker funkar bäst , du vill inte ha tunnare NÄR kilosborren kliver på ....!!! Skitfiske mvh/mattias :-)
abborrgalning....det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
|
9 svar
251 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()