Mormyskor till abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mormyskor till abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
    Har tyvärr ingen aning om nanolinan är lämplig till isfisket,men jag inbillar mig att den är bättre än flätlina,använder just nu till jig fisket nanolina 10lb och blivit min favorit.
    Äh, lyssna inte på lasse vad gäller pimpel eller jiggfiske... Han har ingen koll ;-)

Kommentera

Har tyvärr ingen aning om nanolinan är lämplig till isfisket,men jag inbillar mig att den är bättre än flätlina,använder just nu till jig fisket nanolina 10lb och blivit min favorit.
      Ok. Det skulle ju vara perfekt om den passade till mormyska fiske när den är sådär tålig Har du märkt om den är nötnings tålig? Eller tar den stryk lätt? Den måste väll vara bättre än flätlina, Den går väll av så fort den nuddar iskanten?

Kommentera

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
        Äh, lyssna inte på lasse vad gäller pimpel eller jiggfiske... Han har ingen koll ;-)
        He he jag har inte så stor erfarenhet själv när det gäller mormyska fiske, Så alla tips mottages gärna

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiske token Visa inlägg
          Ok. Det skulle ju vara perfekt om den passade till mormyska fiske när den är sådär tålig Har du märkt om den är nötnings tålig? Eller tar den stryk lätt? Den måste väll vara bättre än flätlina, Den går väll av så fort den nuddar iskanten?
          Till jigfisket är den suveränt bra för mig och har inte märkt någon nötning än,men o andra sidan har jag inte varit i kontakt med skarpa stenar så det får vara osagt än så länge.
          Senast ändrad av LazziLax; 2011-09-11, 12:11.
          Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiske token Visa inlägg
            He he jag har inte så stor erfarenhet själv när det gäller mormyska fiske, Så alla tips mottages gärna
            Hehe, jag var lite ironisk...
            Lasse, lär väl närma sig 1000 dagar på isen?!
            Tror man kan lyssna på lasse ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
              Hehe, jag var lite ironisk...
              Lasse, lär väl närma sig 1000 dagar på isen?!
              Tror man kan lyssna på lasse ;-)
              Jodå jag förstår att du var det

Kommentera

Verkat inte vara många som fiskar abborre med mormyska? Trodde faktiskt att det skulle komma in mycket tips. Synd.. Jag råder alla att testa detta galet roliga fiske

Kommentera

Mormyska är även mycket bra till regnbågsfiske på pimpel isen.Många tävlingfiskare använder Mormyska med en tafs 10-15cm under blänket.Mormyska fisket är inte enkelt och tar lång tid att bli hyfsat duktig,förr var vi ett gäng som hade en tävling där den som tar mest olika arter under en pimpeldag, och jäkligt kul.
                  Senast ändrad av LazziLax; 2011-09-13, 11:57.
                  Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Mormyska är även mycket bra till regnbågsfiske på pimpel isen.Många tävlingfiskare använder Mormyska med en tafs 10-15cm under blänket.Mormyska fisket är inte enkelt och tar lång tid att bli hyfsat duktig,förr var vi ett gäng som hade en tävling där den som tar mest olika arter under en pimpeldag, och jäkligt kul.
                    Ok,har aldrig pimplat regnbåge,tack för tipset . Men när jag pimplar röding har jag likadant. Ett blänke med 10-15cm tafs och en mormyska, eller bara mormyska

Kommentera

Tjenare nu är jag lite sen men..... jag kör med ett normark balans (sm) spö som jag har bytt klinga på , den nya klingan är så mjuk så jag behöver ingen signaltopp, klingan är lika mjuk i toppen som en vanlig signaltopp. Då blir det lättare att drilla stor fisk , linan är stroft 0.16 eller nanofil 0.11 ( nanon gillar jag inte , för stel för att pimpla med , enligt mig....) favvo myska är en liten guld volfram myska , agnad med maggot, max 3 st!! Jag har fått abborre på 1.6 , 1.3, 1.1 och 1.0 kilo med det här grejorna och en jävla massa fisk under kilot, med en snittvikt på ca 1-5 hundra gram . Använder samma grejor till regnbåge, öring och röding (största båge, 1.9, röding 1.4, öring 2.3 kilo , både öringen och rödingen i en fjällsjö med bara vild fisk, ej inplanterad.... PS, tycker du ska hålla dig till 0.16 nylon stroft. Det är då det jag tycker funkar bäst , du vill inte ha tunnare NÄR kilosborren kliver på ....!!! Skitfiske mvh/mattias :-)
                      abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                      9 svar
                      251 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...