Vilka ismeterullar och en lin-fråga? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka ismeterullar och en lin-fråga?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilka ismeterullar och en lin-fråga?

Jag är ute efter 5st ismeterullar, har hitils kört med baitrunners. Men ska byta ut dom till multirullar i stället. Jag vill inte lägga för mycket pengar på detta då jag bedriver detta fiske lite när jag har tid. Jobbar ju natt och orkar inte ställa om dygnet varje helg. Så dom behöver inte kosta skjortan. Sen ska polaren ha 5st också, så vi ska ha 10st totalt.

Vet ni någon hyffsad rulle som inte är allt för dyr? Eller kanske man ska beställa från något annat land? I så fall kanske någon har en länk till något företag som skickar till Sverige utan krångel?
    Har suttit och kikat på dessa 300:- rullar och känner att dom säkert duger för mitt fiske, men man kanske kan få mycket bättre rullar om man bara lägger till lite.

Sen kan jag lika väl ställa frågan om lina här med. Vad kör ni med för lina? Finns det någon flätlina som går att använda om tempen kryper under 0:an? Är ju inte ute om det är för kallt, men några minus har aldrig hindrat mig. Med min erfarenhet så fryser dessa flätlinor och bara krånglar när det blir kallt. Vad använder ni?
    Sluta snacka, ut o fiska..

Tycker att det inte finns någon anledning att använda flätlina , nylon tycker jag funkar 100 gånger bättre i minus grader och mot is kanter är flätlinor skit.

Kommentera

Kör med mina trollingrullar, 30 meter nylon påskarvad på flätlinan bara.

Har Ambassadeur 5000 rullar samt Daiwa Accudepth 27 med linecounter.

MVH/Gimmy
      [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

okuma magda 20dx är en populär rulle vid ismete, 479kr st vid köp av 2 hos olssons, går säkert att få ner några hundralappar vid köp av 10 rullar.

annars borde blue max rullarna fungera,

Kommentera

Kapet. Vänstervevade! Jag kör på dem.. Nylon 0.40-0.50.. Finns bra linor och priser på beten.nu.

Kommentera

Jag går själv i tankarna på att beställa några Blue Max rullar.Kommer att beställa dessa från England isåfall,ligger på runt 300 kr st .Ska du köpa 10 rullar så kan du nästan garanterat få ner priset lite.
            When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

Jag köpte de ovan tipsade Okuma magda 20 dlx i våras från http://fishusa.com/Okuma-Magda-Pro-D...r-Reels_p.html till trollingen. Är jättenöjd och skall använda dem till ismetet i vinter, tycker absolut att du skall beställa från andra sidan pölen om du väljer dessa rullar då det nästan är halva priset mot här. Tillkommer ju en del frakt och andra avgifter, men du sparar säkert många sköna hundralappar om du köper så många som 10st.
              sigpic

Kommentera

Kör också okuma magda 20DX med 0,46 big game nylonlina. Funkar klockrent!
                Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
                8 svar
                261 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sundström76  
                Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
                6 svar
                161 visningar
                0 gillar