Spiderwire Stealth på spinnrulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spiderwire Stealth på spinnrulle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Spiderwire Stealth på spinnrulle

    Är det någon som har erfarenhet av Spiderwire Stealth på
    Ambassadeur/multiplikatorrullar?
    Hur står den sig gentemot Power Pro?
    Tacksam för upplysning.

  • #2
    Hej

    Jag kör den på en av mina multisar och den är bra, känns ungefär som Ppro men fördelen är att jag upplever Stealths ytskikt som nötningståligare. Men o andra sidan så vet i tusan om inte Ppro "uppgraderats" på sista tiden. Köpte den gula varianten för ett tag sedan och den kändes betydligt bättre än de tidigare varianter av gul Ppro som jag testat. På de tidigare så har ytskiktet nästan runnit av...

    Kommentera


    • #3
      Har inte Spiderwire en tendens till att suga väldigt mycket vatten jämfört med PP. Tycker det blir konstigt att jerka med spiderwire... Kännslan med PP är mycket bättre, vet dock inte om det har med vattenupsugningen att göra. Kanske är det någoting med mitt sätt att tänka!

      Kommentera


      • #4
        Nä det tycker jag inte, åtminstone inte Spiderwire Stealth. Kanske gjorde den gamla Spiderwiren detta men den nya, njae inte mer än Ppro. Har förvisso bara kört en tunn variant (0,15/17), kanske är det annorlunda med en grövre.

        Kommentera


        • #5
          Hur nötningstålig är Spiderwire Stealth?

          Jag har kört slut på Berkley Vanish på en halv dag! Så länge linan är blöt och vattnet smörjer går det väl med vilken lina som helst men på det sätt jag ror drag blöts inte linan i båten och när den blir torr trasas den upp mot spöringarna.

          Så vilken lina klarar att under lätt belastning från betet i torrt skick dras fram och tillbaka genom spöringarna? Klarar Spiderwire Stealth det måntro?

          Är jag tvungen att sätta på en stump 1mm nylon just där för att vara säker?
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

          Kommentera


          • #6
            Berkley Vanish är inge rolig alls, gjort ungefär som dig Bebest. I alaska förra året, håller låg kvalitet tycker jag.
            sigpic

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av BeBest
              Hur nötningstålig är Spiderwire Stealth?

              Jag har kört slut på Berkley Vanish på en halv dag! Så länge linan är blöt och vattnet smörjer går det väl med vilken lina som helst men på det sätt jag ror drag blöts inte linan i båten och när den blir torr trasas den upp mot spöringarna.

              Så vilken lina klarar att under lätt belastning från betet i torrt skick dras fram och tillbaka genom spöringarna? Klarar Spiderwire Stealth det måntro?

              Är jag tvungen att sätta på en stump 1mm nylon just där för att vara säker?
              Kan bara säga att Sverige 2 för tillfället duktigaste trollingteam(om ,man går efter STM, änvänder sig utav Berkely Vanish, så det är klart den är slitstark, det är ju verkligen viktigt under trollingfisket!

              Sedan har jag väldigt svårt att jämnföra en nylonlina med en "superlina" en nylonlina har ju sååå många ggr. mera slitsyrka!

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Flodebanan^^
                Kan bara säga att Sverige 2 för tillfället duktigaste trollingteam(om ,man går efter STM, änvänder sig utav Berkely Vanish, så det är klart den är slitstark, det är ju verkligen viktigt under trollingfisket!

                Sedan har jag väldigt svårt att jämnföra en nylonlina med en "superlina" en nylonlina har ju sååå många ggr. mera slitsyrka!
                Tycker tvärtom, vid trolling utsätts ju linan för så lite nötning som möjligt, iaf när det gäller trolling på större djupare vattenmassor.

                Vanish är ju en sk "osynlig lina" som alla vill använda just nu. Men de är känsligare än vanliga linor, tyvärr. Men utvecklingen går framåt.
                sigpic

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Flodebanan^^
                  Kan bara säga att Sverige 2 för tillfället duktigaste trollingteam(om ,man går efter STM, änvänder sig utav Berkely Vanish, så det är klart den är slitstark, det är ju verkligen viktigt under trollingfisket!

                  Sedan har jag väldigt svårt att jämnföra en nylonlina med en "superlina" en nylonlina har ju sååå många ggr. mera slitsyrka!
                  Nu ska vi inte förstöra tråden med att idissla Berkely Vanishs stryktålighet. I mitt fall har den visat sig måttligt tålig mot nötning.

                  Det jag vill veta finns det en lina som tål att man håller i den och ror samtidigt? Jag fattar linan mellan nedersta och näst nedersta spöringen. Linan kommer att brytas mot den näst nederst ringen och av roddrörelsen uppstår en friktion som på några få timmar nöter ut den torra linan.

                  Jag gissar att om linan kunde hållas blöt så smörjer vattnet och friktionen minskar och friktionsvärmen leds bort. Jag är inte bekant med trollingens påfrestningar på linorna.

                  Min fråga är alltså duger Spiderwire Stealth till mitt sätt att ro drag? Till vanligt spinnfiske med multi tror jag den duger mer än väl!
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av BeBest
                    Nu ska vi inte förstöra tråden med att idissla Berkely Vanishs stryktålighet. I mitt fall har den visat sig måttligt tålig mot nötning.

                    Det jag vill veta finns det en lina som tål att man håller i den och ror samtidigt? Jag fattar linan mellan nedersta och näst nedersta spöringen. Linan kommer att brytas mot den näst nederst ringen och av roddrörelsen uppstår en friktion som på några få timmar nöter ut den torra linan.

                    Jag gissar att om linan kunde hållas blöt så smörjer vattnet och friktionen minskar och friktionsvärmen leds bort. Jag är inte bekant med trollingens påfrestningar på linorna.

                    Min fråga är alltså duger Spiderwire Stealth till mitt sätt att ro drag? Till vanligt spinnfiske med multi tror jag den duger mer än väl!
                    Vad har du för spöringar, hänger mycket på det också!

                    Är bara att köpa en bit SpiderWire och prova.=)

                    Tror alla linor kommer att nötas onormalt fort i din situation.
                    sigpic

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 512 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 840 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 682 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 689 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 07:57
                    3 570 svar
                    230 905 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Reekie
                    av Reekie
                     
                    Arbetar...
                    X