ekolods Hjälp pelagiskt vertikal! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ekolods Hjälp pelagiskt vertikal!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ekolods Hjälp pelagiskt vertikal!

Har ett humminbird 560 X svart/vitt , 20 graders singel beam givare, en portabel som sitter på grabbfästet på ena sidan av båten, när jag släpper ner jiggen får jag upp de tydligt på skvallerfönstert, men då får jag oxå upp ett fisk eko på skärmen av jiggen, blir inte klok på de.. väljer jag att ta bort " fisk ID + " så blir de juh inte så, men går de att se fiskekon överhuvetaget då?? någon som har nån erfarenhet av de??

Mycket enkel fix, mon frére! Stäng av Fish ID och glöm bort (dys)funktionen för alltid. Den funkar inte, bara rena skiten! Japp, du kommer att se riktiga fiskekon när du stängt sv FIsh ID, utan problem
    Lycka till

Ursprungligen postat av rickardsen Visa inlägg
    Har ett humminbird 560 X svart/vitt , 20 graders singel beam givare, en portabel som sitter på grabbfästet på ena sidan av båten, när jag släpper ner jiggen får jag upp de tydligt på skvallerfönstert, men då får jag oxå upp ett fisk eko på skärmen av jiggen, blir inte klok på de.. väljer jag att ta bort " fisk ID + " så blir de juh inte så, men går de att se fiskekon överhuvetaget då?? någon som har nån erfarenhet av de??
    -Visa hänsyn
    -Skräpa inte ner
    -Hantera fisken varsamt
    -Respektera gällande fiskeregler
    -Ha kul!

Kommentera

Fish ID är en funktion som gör att när något kommer upp på skärmen som kan tolkas som fisk så visas en bild på en fisk, det är inte ett eko.
      Ett eko från en fisk ser inte ut som en fisk utan visas oftast som en båge.

Stäng av Fish ID och ge dig ut och leta efter ekon från fiskar, sedan sänker du ner jiggen och ser då eko från både fisk och jigg.

Kommentera

vad skulle man göra utan fiskesnack tack för svaren!!

Kommentera

Fish-id är nog det värsta bedrägeriet och säljknepet som finns, en totalt värdelös funktion!
          Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

ja jag började nästan tappa hoppet, men då är de bara ut på sjön igen å släppa på bannaerna då vad blir skillnaden med att sänka bildhastigheten eller höjja den ( mer än att de går fortare på skärmen ) många tycker olika, för/nackdelar??

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 374 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13