Tips på bra fiskekläder ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra fiskekläder ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av gabriel
    Och vilken är den ultimata flytoverallen ?
    Ja du... det är det jag också undrar... står och fryser i de analkande höstvindarna redan nämligen. Har blivit avrådd från att köpa Fladen, men om jag inte får några bra tips om flytoveraller snart så biter jag i det sura äpplet och köper en Fladen.

Blir det så skriver jag gärna en recension om den.

Kommentera

Jag menar inte fladens flytoverall. dom har andra kläder också, typ som scierras aquatex. Sen har du även Loop adventure brallor som är varma & sköna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sebastian
        Jag menar inte fladens flytoverall. dom har andra kläder också, typ som scierras aquatex. Sen har du även Loop adventure brallor som är varma & sköna.
        ok...

En fråga till er som kanske vet, jag kikade på ITAB's sida och hittade följande:

Finns under skaljackor och skalbyxor
        Jacka Kebne 799:-
        Byxa Kebne 499:-

är detta bra kläder eller ska man istället satsa på en rejäl flytoverall?
        Jag tycker det kan se konstigt ut om man står med en rejäl overall och fiskar när alla andra står i typ vanliga kläder, men iofs så är man nog den ende som inte fryser kulorna av sig om man har flytoverallen. Jag brukar stå i 6-7 timmar och fiska dem gånger jag går ut, ska man göra det kan man ju lika gärna göra det ordentligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av fogelberg
          Ja du... det är det jag också undrar... står och fryser i de analkande höstvindarna redan nämligen. Har blivit avrådd från att köpa Fladen, men om jag inte får några bra tips om flytoveraller snart så biter jag i det sura äpplet och köper en Fladen.

Blir det så skriver jag gärna en recension om den.
          Jag kanske hinner före. Tittat på nätet och hittat en del oanvända för en billig peng.....

Kommentera

ok...

En fråga till er som kanske vet, jag kikade på ITAB's sida och hittade följande:

Jag tycker det kan se konstigt ut om man står med en rejäl overall och fiskar när alla andra står i typ vanliga kläder, men iofs så är man nog den ende som inte fryser kulorna av sig om man har flytoverallen. Jag brukar stå i 6-7 timmar och fiska dem gånger jag går ut, ska man göra det kan man ju lika gärna göra det ordentligt.

Jag har bara testat ITABS sommar kläder, det är säkert inget fel på kebne.....
            Men jag hade satsat på en flytovrall.

Kommentera

Jag tycker att Fladens flytoveraller är bra den passade mej mycket bättre än normarks röda så passformen är väl personlig, den var lite stel i början men efter någon dag så är den perfekt!
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av gabriel
                Jag kanske hinner före. Tittat på nätet och hittat en del oanvända för en billig peng.....
                Satsa på en Baltic Alaska, visseligen dyr men vilken suverän mjukhet och passform, samt at den andas. Visseligen kostar den pengar, men ser man till hur många dagar man änvände den varje vinter så varför inte?

Annars finns ju Normarks Semivent för 1850;-

Förretsen har Normark kommit med en nya "vanliga modellen" som verkar betydligt mjukare än den förra och kostar lite över en tusenlapp tror jag, kanske nått o statsa på tro?
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
                  Ska kolla i köpenhamn, hittade en affär där, som jag lätt kan hitta till
                  Där kostar iaf en g.andersson jacka 2299 DKR på rek-pris. så den kan vara en del billigare.
                  Beror på vilken om det är med elle utan Flecce. Riktpriser i Sverige ligger ju på ca. 2500;- utan flecce och 3000;- med. I Svenska SEK kommer den kosta ca. 2760;-Så frågan är o det är väst och åka till danmark?

Om nått krånglar blir det jobbigt med reklamationer, eller lagningar m.m. MKT. bättre att köpa den i en fiskebutik i närheten eller iaf. inom Sverige. Dagen det händer ngt. kommer du ångra att du köpte den i Danmark.
                  sigpic

Kommentera

ok...

Kebnekläderna är det inga större fel på bortsett från att de är tänkta att fungera bäst i köldgrader. De är tex endast vattenavvisande och inte vattentäta.
                    Av den anledningen skulle jag hellre välja T&P Vinteroverall. Den har komforttemperatur +10 till -20 och är vattentät samt ”andas”. Priset är1198:- och för återstående hundringar kan man ju köpa ett fleeceställ och tåla ännu lägre temperaturer.
                    Overallen har i mitt tycke en sober kommandokaraktär.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Väldigt många bra tips och synpunkter.

Jag tror det kommer bli en flytoverall, har inte bestämt mig för märke och modell än. Jag tror att flytoverallen kommer bli bäst för mig eftersom jag även kommer att åka med M/S Ekeskär och stå mitt i sundet och frysa är inte kul, har erfarenhet av det sen tidigare.

Kebnekläderna kommer jag nog införskaffa ändå, så att man kan ha några sjyssta kläder på sig om det bara är lite småruggigt.

Tackar för ALLA tips, hoppas att trådstartaren också haft nytta av dom.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 976 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11