Tips på bra fiskekläder ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra fiskekläder ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

elanen

Team Slan Moset, ja du tillhör den kategori som kallas fisketomte i mina ögon. Utan flytväst på sjön borde väl passa dig också. Eller en båt med ett stort hål i botten. Bara tätat med en kork. Helst då en rank eka. Men då sittande med jympadojor och en planka som paddel. Nä, kom ut ur djungeln och leta upp dig åtmistone ett par stövlar som tål lite vatten. MVH Gunnar J.

Kommentera

smaken är som...

Kommentera

Ursprungligen postat av Evert
        smaken är som...
        Visst är det så... Men löjligt vete fan!

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
          Vad är det som är så löjligt att ha ordentliga kläder när man fiskar???

Jag har också på mig vanliga gummistövlar ibland. Men att fiska i en gnallgul galonjacka är inte direkt smidigt.

Har mycket hellre än bra tunn och vattentät jacka som inte är otymplig och dessutom andas!

Jag tycker det är mer löjligt att inte ha rejälä kläder!
          Nä rejäla kläder är verkligen inte löjligt, det påstår jag inte heller. Men att tro att man behöver speciella kläder avsedda för fiske tycker jag är löjligt. När det gäller andningen så är fortfarande det bästa att öppna den lite, oavsett hur mycket den andas.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gunnar Jansson
            Team Slan Moset, ja du tillhör den kategori som kallas fisketomte i mina ögon. Utan flytväst på sjön borde väl passa dig också. Eller en båt med ett stort hål i botten. Bara tätat med en kork. Helst då en rank eka. Men då sittande med jympadojor och en planka som paddel. Nä, kom ut ur djungeln och leta upp dig åtmistone ett par stövlar som tål lite vatten. MVH Gunnar J.
            Haha! Visste inte ens att det fanns stövlar som inte tål vatten... Alla mina funkar utmärkt. Båten är också fin! Tycker dock att halva nöjet med att fiska är att slippa bry sig om kläder, fast jag lägger dock gärna ned möda på en trevlig huvudbonad!

Kommentera

Fiskar man på våren, hösten när det är runt 5 grader ute och regnar, blåser. så är det rätt skönt att ha vattentäta, vindtäta och bra kläder. annars orkar man inte länge, och då finner man ingen njutning o fiska.

Ursprungligen postat av Team Slan - Moset
              Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?!? Har fiskat nästan hela mitt 31-åriga liv och aldrigt ägt ett plagg speciellt för fiske förutom väst och vadare (kör förresten med vanliga vadarstövlar, funkar pissbra). Folk får ha vilka kläder dom vill men att det inte ska gå att fiska i vanliga utekläder är det löjligaste jag har hört. Mitt bästa fiske hade jag efter två dagars vandring ut på fjället i vanliga gummistövlar, fiskade gjorde jag i vanlig gammal Helly Hansen tröja med en knallgul galonjacka över.
              /Lazinko

Kommentera

Moset, kör du Helly Hansen! Riktigt snobbmärke. Deras kläder är ju skitdyra! Klädsnobb!

Lite seriösare: Jag har kört med Broman stället de senaste 3 åren och är kanonnöjd med det. Ruggigt prisvärt.
                Bromans kvalite har över lag försämrats rätt kraftigt sen Johan Broman hoppade av för typ ett år sen dock. Så jag vet inte hur kläderna är nu...

Kommentera

Elanen. Du är för skön, klart man ska ha riktiga kläder, men flytväst behövs inte, i alla fall inte för stockholmsfisket....
                  Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
                    Fiskar man på våren, hösten när det är runt 5 grader ute och regnar, blåser. så är det rätt skönt att ha vattentäta, vindtäta och bra kläder. annars orkar man inte länge, och då finner man ingen njutning o fiska.
                    Absolut! Jag håller med. Att frysa är det värsta som finns.

Kommentera

Ursprungligen postat av SMaster
                      Moset, kör du Helly Hansen! Riktigt snobbmärke. Deras kläder är ju skitdyra! Klädsnobb!

Lite seriösare: Jag har kört med Broman stället de senaste 3 åren och är kanonnöjd med det. Ruggigt prisvärt.
                      Bromans kvalite har över lag försämrats rätt kraftigt sen Johan Broman hoppade av för typ ett år sen dock. Så jag vet inte hur kläderna är nu...
                      Alltså en gammal orange som jag ärvt av farfar. Håller ni inte med om att gammal vanlig fiberpäls är skönare än fleece? Ett tips är att fristads säljer fiberpälströjor...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 976 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11