Håv - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Håv

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av MatteG Visa inlägg
    Kan bara instämma Savage Gear må ha lite ojämn kvalite på sina saker men håven.. har hängt med i 2 år nu och funkar superb!! lätt, smidig, snygg (som om det skulle spela någon roll egentligen :P) och kraftig, det enda jag märkt är att man ska vara försiktig när man fäller ihop den.. är man inte det så finns risken för att den förstör gumminätet vid gångjärnen.

Jag kör den näst största och den tar nog upp till 8-9 kilos gädda, sen blir det nog lite för tajt.. men gå på den stora om du är osäker... min nästa blir lätt den största.
    Kan bara hålla med, efter 7-8 kg blir det lite bökigt med en large, nästa gång blir det en xl. Jag är lite tveksam till att den skulle hålla att lyfta större fiskar, då ska man nog inte lyfta i skaftet utan i ramen. Själv fångar jag in och krokar av i håven för att sedan lyfta in för hand om den är stor nog att fastna på bild.

Lösa krokar och spinnerbait riggar trasslar fortfarande in sig i nätet men gäddan mår bättre och det är lättare att reda ut eländet än på traditionella näthåvar.
    Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

FoxRage håven slår SG alla dar i veckan..stabil som faan http://www.sporting.se/item.php?pid=7364 räcker med large varianten till insjöfisket!
      http://tokfishingteam.blogspot.com

Kommentera

i-Fish C&R håv.
        Den är teleskopisk och stor, har ett djupt nät så du kan ha håven i båten medan fisken ligger i nätet i vattnet.
        Den är inte "delbar" som Savagears håv har som svaghet, så den håller.
        Vi har kört med den i ca ett år nu och vi är riktigt nöjda.
        Det enda man egentligen kan klaga lite på är att man får hantera "låsningen" på håven försiktigt, annars glider den in i håvens tub. Men man lär sig snabbt hur man ska göra och sen är det inga problem.
        Det tog 6 månader innan jag förstod att den är teleskopisk och den är ca 2m om man drar ut den andra biten, vilket ändå inte behövs när man fiskar ur båt.

Kommentera

Ursprungligen postat av kellen Visa inlägg
          FoxRage håven slår SG alla dar i veckan..stabil som faan http://www.sporting.se/item.php?pid=7364 räcker med large varianten till insjöfisket!
          Instämmer, helt j*vla underbar håv!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
          24 svar
          2 367 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg lsjonsson