Kort haspelspö för jiggfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kort haspelspö för jiggfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kort haspelspö för jiggfiske

Jag är ute efter ett kort haspelspö för jiggfiske från båt, jag har nu ett sapphire crest 6 fots spinnspö men tycker inte jag får samma känsla med ett spinnspö som med ett haspelspö.
    Jag är supernöjd annars med egenskaperna på spöet, kort spö med lite ryggrad för krokning som ändå inte blir som ett spett, hade det varit ett haspelspö hade ni inte läst detta
    Kan ni hjälpa mig?

Kort haspelspö för jiggfiske

Ursprungligen postat av Wolford Visa inlägg
    Jag är ute efter ett kort haspelspö för jiggfiske från båt, jag har nu ett sapphire crest 6 fots spinnspö men tycker inte jag får samma känsla med ett spinnspö som med ett haspelspö.
    Jag är supernöjd annars med egenskaperna på spöet, kort spö med lite ryggrad för krokning som ändå inte blir som ett spett, hade det varit ett haspelspö hade ni inte läst detta
    Kan ni hjälpa mig?
    Om du kan tänka dig att lägga ut lite pengar på spöet så skulle jag rekommendera att du kollar på Dragons jiggspön. Annars finns ju shimano Yasei(det vit/svarta) i 7 fot nu mera.
    Jag kör med ett 8fot Dragon fishmaker 4-21g för abborrfisket.
    Live long and skitfiske på er!

Kommentera

Ett spö som borde vara perfekt till dig är SG Dropshottin 6,6 fot 5-20g. Ett av de skönaste jiggspöna som finns (efter abborre och mindre gös) Väldigt känsligt spö så du känner varenda nafs. Fin ryggrad, för perfekt krokning. Det borde du absolut känna på.
      Kan bli lite knixigt dock, eftersom det inte tillverkas längre. På internet finns det.

Om du vill ha lite lättare spö men med bra egenskapen kan du kolla på Yasei Perch svart/röd 6,4 fot. Eller Det svart vita.
      You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Tack för svaren, jag har nu beställt sg cc30 dropshotting 6,9 fot från Olssons fiske då dom säljer ut dom för 595:- hoppas mycket på det spöet

Kommentera

Kort update, det här spöt var precis vad jag sökte efter när jag köpte första spöt.
          Grymt bra känsla i det! Tack för tipset

Kommentera

Varsågod
            You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 379 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13