SG Parabellum UL - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SG Parabellum UL

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SG Parabellum UL

Hej,

Någon som har testat ett SG Parabellum UL 0-7g ?

Tjääna
    Jepp, jag har ett sådant 7,1 fots och är helnöjd. Inte så svampigt så man kan tro. Skulle påstå att det klarar 10-12gr galant. Nu gillar jag mjuka spön, visst man tappar lite i krokning och när man dirigerar betet, men det är fan så mycket roligare att drilla fisk. När det gäller parabellum så fanns där mer ryggrad än vad jag trodde, men fortfarande mjukheten.. Om jag får råda. Köp.
    m v h
    Bb
    Senast ändrad av Barabajare; 2013-07-28, 18:53. Anledning: ändring
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Hej.
      Äger också ett sådant spö och är mer än nöjd med detta. Kör både abborre och öring/harrfiske med detta och måste säga att roligare spö får man leta efter. Jag använder detta spö med en Shimano Symetre 500 och fireline EX 0,10 och kan starkt rekommendera denna combo. Som tidigare skriver så är det en bra ryggrad för att vara ett så kallat traditionellt ul spö men endå perfekt i mjukhet när man skall drilla fisken. Letar du efter ett lite längre ul spö med enligt mig perfekt aktion så slå till. Det är som tur är inte allt för jä*** dyrt så om man skulle ångra sig.
      OBS! Skall du fiska abborre med små jigg så välj ett spö med snabbare aktion för det är enligt mig lite för mjuk för just detta fiske typ shimano yasei perch.

MVH Andreas

Kommentera

Hej,

Ska använda det till små spinnare.
        Men vad tror ni om team dragon Fishmaker spöna ? Vad är det för skillnad ?

Kommentera

Ovanstående förklarar det bra!

Kommentera

Har tyvärr aldrig provat ett team dragon spö för det finns inte hos någon fiskehandlare i närheten av mig.
            Är dock lite nyfiken på om det är ett fishmaker 3-18g eller ett 0-7g du har tittat på och i så fall vad är prisskillnaden mellan dessa spön? Om det nu är 0-7g hittade jag en utländsk sida som visade lite trevliga bilder på aktion osv men det står dock att det är "X-FAST" aktion vilket jag skulle se som ett jiggspö snarare än ett ul för spinnare. Att nämna är att jag kör typ vibrax och SG spinnare på 6-8g till detta spöt vilket passar perfekt, men att köra drag runt 10g och upp skulle aldrig förekomma för mig pga att det känns som om man överanstränger spöt. Får hålla tummarna att någon här på FS har provat dessa olika spön så du kan få en bra beskrivning på vad som skiljer dom åt.

MVH Andreas

Kommentera

Tjääna
              har ingen susning om Dragonspöna men vet däremot att Dogger tar 795Kr för parabellumspöt.
              Bb
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
              24 svar
              2 345 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg lsjonsson