Abumaticset värde? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abumaticset värde?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abumaticset värde?

Hittad det här djupt i källaren hos morfar, tyvärr hann en klåpare riva bort plasten innan nån hann hejda honom. Men det är helt oanvänt aldrig taget ur förpackning. Jag vet att det var billiga grejer. Så min fråga är det något värde i det? Kommer inte att sälja det. Men det skulle vara kul att veta.
    Bifogade filer

Rullen, ABUmatic 120, brukar gå någonstans mellan 250 och 350:- på Tradera. Det är en mycket bra fiskerulle med Syncrobroms. Långt bättre än billiga rullar av idag!
    Spöet är lite tråkigt men inte helt odugligt som fiskespö. I detta skick kan man kanske få en 50 - 75:- för det och det är just för att det är obrukat. Den sortens spön var vanliga som nybörjarspön till barn men få (spön och barn) klarade den pärsen.
    Linan var hyfsat duglig när den var ny. Inget att använda idag. Byt inte linan om du vill behålla utrustningen i original.
    Betena är åtråvärda och orörda i originalask bör du kunna få minst 75:-
    Som jag ser det är rullen och betena det mest intressanta ur samlarsynpunkt.
    Frågan är vad som ger högsta värdet på auktion: grejorna var för sig eller tagna tillsammans men eftersom du tänkte behålla dem så är den frågan på sätt och vis ointressant. Ca 400:- skulle grejorna vara värda tillsammans enligt mina okvalificerade beräkningar.
    Lägg dem till familjeklenoderna!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ganska riktigt, som BB skriver..

För övrigt kan jag tipsa om en kul site. http://www.japantackle.com
      Där kan man köpa udda japsgrunkor..
      Dom säljer bl.a nytillverkade Cardinall 3 och Cardinal 33 samt en Mörrum med grafitvev för bara dryga 800 dollars, m.m..

Kommentera

Jag inbillar mig att man absolut inte ska dela på något. Ett set i orginalkartong är nog en ganska unik grej och bör locka samlare. På sportfiskemässan var det några samlare som ställde ut. Samlarklubben Rullen hette de visst. På den här sidan kan man få kontakt med dom. http://www.fiskejournalen.se/rullen/ Det verkar som om dom kan hjälpa till med värdering.
        Senast ändrad av KG?; 2005-05-17, 06:11.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
        24 svar
        2 478 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57