st.croix downsizer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

st.croix downsizer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • st.croix downsizer

    så jag lade en beställning hos söder på ett st.croix classic jerk. dom ringde upp mig idag och sa att det va slut i lager och nästa sändning vart försenad så det skulle ta över en månad att få i lager igen. men killen jag snacka me på söder rekomenderare verkligen ett downsizer. tanken är ju att det ska funka som ett rent jerk spö då jag kör andra beten på mitt lipstick.

    hur väl kommer downsizer spöt funka som ren jerk pinne?
    jag kör i regel inte tyngre jerkar än 120g. blir mycket wolfcreek cub / the wolf, sz squarepusher och liknande.

    så jag undra om jag gjort ett bra köp, vet inte själv ännu för jag har inte fått hem det ännu.

    jag ser ju många fördelar med ett 7,3 spö iaf. mer lina lyfts vid mothugg. bättre å drilla me. inte lika lått å tappa fisk vid hugg på kort lina.

  • #2
    Jag använder själv downsizer för just jerkbaitfiske. Använder beten på 80-120g med det spöt. Riktigt grymt spö och helt underbart att drilla med tycker jag!
    Instagram: mattiasandersson90

    Bara ett kast till...

    Kommentera


    • #3
      Jag kör också det spöt till jerkfisket, superskönt spö! Kör mest med beten runt 50-80g med mitt men visst går det att lasta på med mer har som mest kastat runt 100g med det utan problem.
      http://www.reverbnation.com/burnout28

      Kommentera


      • #4


        Är så jävla nöjd med det här. Kör en del tunga jerks och tailar som jag fiskar med det här. Men, på mitt står det 3-6 oz. Kan de ha skrivit fel på hemsidan? Klarar iaf utan några som helst problem att jobba ut tyngre beten. Bara å köpa!
        Bra butik också...

        Kommentera


        • #5
          Håller med om att det är ett kanonspö. Har dock sällan använt det till något över 100g. Det är ju som alla St Croix jag testat redigt underklassat. Ska jag säga något negativt tycker jag det kanske känns lite tungt och okänsligt för priset. Men har en redig ryggrad...

          Kommentera


          • #6
            Hmm verkar som jag kommer bli nöjd då.
            Men kommer nog ta ett tag å ställa om sig till ett längre jerk spö.

            Bara å hoppas dhl snabbar på nu å levererar mitt spö och 6st wolfcreek jerkar före helgen för då jävlarrrr ska de dängas.

            Kommentera


            • #7
              Jag har bytt till längre spö varje gång jag bytt jerkpinne. Kört med 6, 6,6, 6,9, 6,10, 7 och nu 7,3. Man vänjer sig fort tycker jag och det är helt klart roligare med längre spö. Skönare drillar också.
              Instagram: mattiasandersson90

              Bara ett kast till...

              Kommentera


              • #8
                Lyssna på dem på söder, extremt erfarna och vet vad dem pratar om.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Busterjohan Visa inlägg
                  Lyssna på dem på söder, extremt erfarna och vet vad dem pratar om.
                  Var just den uppfattningen jag fick när jag talade med dom. Verkligen proffsig i sina argument för downsizer spöt.

                  Kommentera


                  • #10
                    Kolla om inte Lundgrens har downsizern i lager? Har själv köpt mitt där men jag tyckte att det vara för långt att jerka med så jag har kapat av ev ringsektion så nu är spöt 6.11

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 453 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 572 svar
                    259 934 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Esoxfreddan  
                    Startad av metspö, 2016-08-10, 09:18
                    31 svar
                    3 823 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Arne314
                    av Arne314
                     
                    Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01
                    97 svar
                    11 816 visningar
                    5 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av senzitivity, 2022-12-28, 20:41
                    110 svar
                    17 099 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg Robalm
                    av Robalm
                     
                    Arbetar...
                    X