Ärvt 100-tals fiskedrag, ett par frågor innan försäljning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ärvt 100-tals fiskedrag, ett par frågor innan försäljning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ärvt 100-tals fiskedrag, ett par frågor innan försäljning

Update 2014:
    Just nu ligger hela samlingen ute för högstbjudande på Tradera:
    http://www.tradera.com/item/340362/1...ord-arjon-mfl-

En hel del nya bilder samt ny info där.

---

Update: Min bror tog med sig en låda beten för att fota lite mer sexigare bilder än från min mobilkamera då han är fiske- och fotointresserad. Har inte varit inne och uppdaterat något här på ett par veckor men tänkte iaf att jag kunde slänga upp lite mer bilder för dom som är intresserade.
    Angående försäljningen så tänkte jag ta emot lite bud på hela samlingen, har ett par som har hört av sig och ska komma och titta/väntar på att jag indexerar alla beten. Om någon här är intresserad av att köpa allt eller kanske jag har ett specifikt bete som du saknar, släng iväg ett mail till mangeffs@gmail.com (har en förmåga att missa och glömma bort meddelanden på forums).

Här är de lite "sexigare" bilderna: http://share.pho.to/491LS
    Här är några beten som jag inte har lyckats identifiera:http://share.pho.to/4FPif
    Så om någon har info om dem skulle jag uppskatta en post

Gamla bilder:
    Innan allt var uppackat http://share.pho.to/3ufEI
    När allt var uppackat http://share.pho.to/3vAoe

Uppskattningsvis är hela samlingen på
    ~200st skeddrag/pilkar märkta ABU/Bete/Record
    ~75st Omärkta/andra tillverkares skeddrag
    ~50st UTÖ/Meteor/Atom/Kaleva från olika tillverkare
    ~50st Omärkta/andra tillverkares pilkar

~50st wobblers märkta Rapala
    ~20st ABU/Arjon wobblers
    ~10st Omärkta träwobblers

~100st Spinnare ABU/Bete/Record/Arjon
    ~75st Omärkta/andra tillverkares Spinnare (Mepps/DAM mfl)

Jag jobbar på att indexera allt lite mer noggrant, men det tar tid.
    Highlights än så länge:
    Arjon Neptun, Arjon Vinga, ABU räkan, 2st Sjöjungfrur, par stycken Big/Old Pike träwobblers från b.la. Arjon, Arjon Robot-spinnaren.

---
    Backstory

För ett par år sedan så ärvde jag bl.a. en liten stuga ute i Stockholms skärgård och med den kom diverse fiskedrag hängande inomhus som dekoration. Dom har legat nerpackade i ett par år men nu hade jag tänkt och ta tag i dem.
    Senast ändrad av mangeffs; 2014-01-13, 13:35.

Fantastiskt!
    Vilken underbar samling. Finns säkert ett par samlarbeten där, jag har ingen aning.
    Ville mest bara säga att du har en finfin samling beten!
    Allt gott!
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

En hel del gamla finlandstillverkade Rapalawobblers och bara de borde ju inbringa minst 30 kr/st (men du har säkert nån raritet). Många gamla ABU-drag också...

Kalevadrag hade du en drös av. Exempel: http://www.tradera.com/3st-aldre-kal...0364_190370330

Ingen dålig samling!

Men många krokar var ju i bedrövligt skick.

Mitt tips är att du lägger ut t.ex. 2-3 Rapala, 4-8 ABU, 10 blandade beten, 2-3 pilkar o.s.v. (i olika utföranden) i separata auktioner. Sälja i för stora bulkpack tror jag du förlorar på.
      Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-10-11, 11:57.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
        En hel del gamla finlandstillverkade Rapalawobblers och bara de borde ju inbringa minst 30 kr/st (men du har säkert nån raritet). Många gamla ABU-drag också...

Kalevadrag hade du en drös av. Exempel: http://www.tradera.com/3st-aldre-kal...0364_190370330

Ingen dålig samling!

Men många krokar var ju i bedrövligt skick.

Mitt tips är att du lägger ut t.ex. 2-3 Rapala, 4-8 ABU, 10 blandade beten, 2-3 pilkar o.s.v. (i olika utföranden) i separata auktioner. Sälja i för stora bulkpack tror jag du förlorar på.
        Tackar!
        Ja vissa krokar och även beten är bedrövliga, har lagt undan en del drag som varit lite väl skadade och en del som verkar hemmagjorda. Funderar på att klippa av alla krokar som är rostiga, skulle nog vara behändiga både för mig och köparen. Vissa beten ser ut att vara rätt gamla dock så dem tänker jag inte röra.

Har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska sälja dem än.

Uppdaterar originalposten med lite nya bilder efter jag har packat upp de mesta. Börjar få slut på plats i vardagsrummet nu

Kommentera

OT men jag undrar vad du har tänkt dig för pris på sjöjungfrun och dom två westinarna?

Kommentera

Jag ser fler fina rapala som skulle passat i min låda :P

Kommentera

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
              OT men jag undrar vad du har tänkt dig för pris på sjöjungfrun och dom två westinarna?
              Ursprungligen postat av Risbrokarlsson Visa inlägg
              Jag ser fler fina rapala som skulle passat i min låda :P
              Ingen aning om vad nått kostar just nu, det blir sista steget. Skulle vilja ta reda på om jag har nått som är värt mer än de andra innan jag sätter igång och säljer. Möjligt att jag går tillbaka och kollar tråden när det väl kommer upp!
              (Är ingen inbiten fiskare tyvärr)

Kommentera

Ursprungligen postat av mangeffs Visa inlägg
                Update: Nästan helt klar med att packa upp alla beten så har ett par nya bilder. Va mer än jag trodde och jag börjar få slut på plats, men nu vet jag iallafall på ett ungefär va jag har. Nästa steg är att packa upp det sista och försöka få tag i en kamera för lite vettigare bilder.

http://share.pho.to/3vAoe

---
                Hallå!

För ett par år sedan så ärvde jag bl.a. en liten stuga ute i Stockholms skärgård och med den kom diverse fiskedrag hängande inomhus som dekoration. Dom har legat nerpackade i ett par år men nu hade jag tänkt och ta tag i dem.
                Har försökt att googla lite om tips och gamla forumposter, de flesta säger att man ska slänga upp dem på tradera i små volymer, men eftersom jag har så pass många och en del äldre så ville jag kolla om det är något speciellt jag ska tänka på först.

Finns det några guldkorn jag ska leta efter när jag sorterar?
                Har packat upp en del pilkar i olika vikter, är det något som går att sälja?
                Finns det någon som köper sånt här i bulk?

Fortsätter packa upp och sortera i helgen, tills dess är all hjälp varmt välkommen!
                Ja dra åt he-vete vilken samling
                Lägg på tradera så kommer du får vad det är värt. Tror nästan alla som söker ngt kikar där med jämna mellanrum.
                En del Westinare får du MKT pengar för om dom är ok.
                Lycka till och köp dej ngt roligt för kulorna du drar in.
                Bli inte stressad över att det är så många beten du ska sälja. Ta det lungt ett år med att sälja om du tycker det är jobbigt.
                En del beten där blir inte mindre värda med åren
                Lycka till då.
                Mvh Tobbe
                Tobbe.J

Kommentera

Herrejävlar.
                  Nionde bilden nerifrån, nere till höger har du en svart wobbler som heter ABU-räkan och brukar inbringa en del pengar på tradera. Minns inte, men nåstans 100-200 kr för den skulle jag gissa. Iaf inte under 100.
                  Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Nu kanske jag gör folk besvikna, men ska du verkligen sälja allt!?
                    Den du ärvt det av lär vända sig i graven och pengarna du får in kommer knappt räcka till en helkväll på stan...

Edit.
                    Kollade igenom igen och det är ju en del.
                    Ändå tråkigt att dela upp samlingen. Någon har verkligen ägnat tid och pengar på den.
                    Senast ändrad av Totte; 2013-10-12, 05:53.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 379 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13