Erfarenheter av Lawson Pikewallis? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter av Lawson Pikewallis?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erfarenheter av Lawson Pikewallis?

Hej alla gäddfiskare! Tänkte kolla om det är någon testat någon av gäddpåkarna från Pikewallis (jerk 6'6 och spinn 8'3)? Finns inte så särskilt mycket skrivet om dem tycker jag.

Köpte ett Pikewallis Jerk av MFEGFT (via Tradera) i vintras men har bara hunnit testvifta det två gånger på grund av is och annat otäckt

Jag har tyvärr ingen större erfarenhet av jerkspön i den viktklassen men jag upplever spöt som förvånansvärt känsligt, för att vara ett kvastskaft.
    Det hänger med på lite större jerks typ Big Bandit utan att jag tycker att man får jobba ihjäl sig. Detaljarbetet på spöt är bra och håller god kvalitet, så snyggt är det i alla fall.

Du får "störa" MFEGFT han verkar ju byta grejer som en annan byter kalsonger så han har väll lite mer att jämföra med, om han nu han fiska med spöt innan han sålde det igen.

Kommentera

Okej... MFEGT, vad har du att berätta om spöna? Eller någon annan?

Kommentera

Jag undrar också om erfarenheter av dessa spön, har varit väldigt nära köpknappen på 8,3 varianten ett par gånger men tvekat lite eftersom jag inte har möjlighet att känna på det i verkligheten. På pappret ser det ut att vara precis det jag vill ha till tungspinn...
        Snejk - Rod Protection, schysta spöstrumpor till bra priser! www.snejk.se

Kommentera

Inga fler som vet något?

Kommentera

Jag har 8'3:an. Väldigt fult spö (pråligt och påminner om inredningen på en merca) men trevligt att fiska med. Högkvalitetsspö med bra kompromiss mellan känslighet och robusthet. Styvt men inte alls pinnigt. Klassat upp till 240 gram men skulle säga det funkar bra med 60-180 gram. Funkar lite över det men svampar då lite för mkt för min smak, kör jag tyngre beten än så föredrar jag ett pinnigare spö med mer pulver i.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
            24 svar
            2 365 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg lsjonsson  
            Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13