Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av SWE Visa inlägg
    Köpte ett djupriggslod av märket Power Tackle Torped från Olssons fiske häromdagen. Jag har varit på jakt efter ett 4kg till mitt gösfiske men döm om min förvåning när lodet var dryga halvilot lättare när jag fick det! Skumt tänker jag och drar ett mail till supporten. Det står nämligen 4kg på sajten, i min bekräftelse och på kvittot. Sajten nämner inget om andra vikter ...

Får följande svar från Olssons:
    "Det är vi fullt medvetna om. Dessa lod är gjutna för hand, vilket innebär att luftbubblor ibland kan uppstå inne i loden, och kan då påverka vikten något. Detta anges i text precis under produktrubriken, men detta har vi nu på inrådan av dig förtydligat även i produktrubriken och i produkttexten."
    http://www.olssonsfiske.se/powertackle-torped-4kg

Man menar alltså att det skulle gömma sig ett halvkilos luftbubbla i det lilla lodet? Och sen att man vet att loden inte har rätt vikt.. !? Det enda som står på sajten EFTER mitt mail är ett lite halvgrått "Ca" under rubriken...

Dålig service Olssons, att medvetet sälja fel grejer på nätet känns inte OK 2016! Normalt brukar olssons vara toppen...
    Vad i helvete, "ca 4kg" betyder fan inte 500g mindre, det betyder typ +-50g. Det är 1/8 av loden som fattas, undra hur de kunnat missa det...
    De ska skicka ett nytt och betala returfrakt, bråkar de så ta kontakt med konsumentrådgivning och ARN.
    jag kan ta fram 500g bly och visa hur mycket det är som fattas löst så blir du förvånad

Visst det kanske är småpengar att bråka om, men butiker ska fan lära att sköta sig.

Kommentera

Köpte ett djupriggslod av märket Power Tackle Torped från Olssons fiske häromdagen. Jag har varit på jakt efter ett 4kg till mitt gösfiske men döm om min förvåning när lodet var dryga halvilot lättare när jag fick det! Skumt tänker jag och drar ett mail till supporten. Det står nämligen 4kg på sajten, i min bekräftelse och på kvittot. Sajten nämner inget om andra vikter ...

"Det är vi fullt medvetna om. Dessa lod är gjutna för hand, vilket innebär att luftbubblor ibland kan uppstå inne i loden, och kan då påverka vikten något. Detta anges i text precis under produktrubriken, men detta har vi nu på inrådan av dig förtydligat även i produktrubriken och i produkttexten."

Man menar alltså att det skulle gömma sig ett halvkilos luftbubbla i det lilla lodet? Och sen att man vet att loden inte har rätt vikt.. !? Det enda som står på sajten EFTER mitt mail är ett lite halvgrått "Ca" under rubriken...

Dålig service Olssons, att medvetet sälja fel grejer på nätet känns inte OK 2016! Normalt brukar olssons vara toppen...
      Vad i helvete, "ca 4kg" betyder fan inte 500g mindre, det betyder typ +-50g. Det är 1/8 av loden som fattas, undra hur de kunnat missa det...
      De ska skicka ett nytt och betala returfrakt, bråkar de så ta kontakt med konsumentrådgivning och ARN.

Visst det kanske är småpengar att bråka om, men butiker ska fan lära att sköta sig.

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	20160805_161759.jpg
Views:	1
Size:	992,9 KB
ID:	1782228
        En 12 tum wobbler från Ag86 till hösttrollingen.
        Ett gäng 20cm swim whizz. Både flyt och sjunk. Till spinnfisket/trolling.
        Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Luftbubblor när man gjuter bly??? Aldrig en chans att det blir luftbubblor inuti större blyformar. Bly är så pass tungt att luften pressas ut till 100%. I mitt tycke låter det som ett mycket dåligt försök att hitta på en mycket dålig ursäkt!! Dubbeldåligt helt enkelt! Väldigt konstigt att de svarar att de dessutom är medvetna om problemet men inte har gjort något åt det. Att sen ändra och bara skriva "ca" 4kg är ju ännu dummare. I min värld betyder ca 4kg max +/- 50gram absolut inte 500 gram mindre!!
          Stå på dig med reklamationen o lycka till!

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	20160805_161804.jpg
Views:	1
Size:	1,01 MB
ID:	1782229
            500g bly.
            Stora biten väger runt 400g

Du ska inte behöva betala returfrakt på det här. Det är ett större fel de har. Förvånar mig inte om alla i den batchen väger 4500g

Kommentera

• Köpte ett nytt spö för någon vecka sen. Daiwa tournament 8,1 fot 120-180g

Skönaste gäddspö jag haft i min ägo! Har inte fått något på det, men fisket i allmänhet var grymt trevligt!

Kommentera

• Slog nyligen till på ett spö för abborrfisket. Spöet är ett Gunki Shigeki S 210 M/ML 05-18 gr.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Knug87 Visa inlägg
                  Direkt från Folbe.com la jag ordern

ganska precis 3600kr

Dock har jag inte fått dessa än, så risken är väl att tull och moms kommer göra mig ledsen i ögat sen men vafan, det kommer nya pengar
                  Oj det var saftigt värre, berätta gärna om tull och moms tillkom senare... Funderar på Jr's men frakten verkar hamna på 150 USD! (mer är priset på 3 spöhållare!) å så kanske tull o moms på allt...

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Oj det var saftigt värre, berätta gärna om tull och moms tillkom senare... Funderar på Jr's men frakten verkar hamna på 150 USD! (mer är priset på 3 spöhållare!) å så kanske tull o moms på allt...
                    Ja det är definitivt saftigt värre, men tar man t.ex scotty orca som är ungefär samma princip ligger de just nu på 699 i sverige per styck, över 4100:ish för 6 st utan de tillbehörsförlängningarna jag köpte

fan, dyrt å köpa saker men jag satte en princip när jag köpte båten "Det ska aldrig kompromissas på något" och det har jag hållit även om plånboken fått lida

Kommentera

• ...å berätta gärna hur de funkar i praktiken!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Test005, 2004-04-05, 08:51
                      32 svar
                      4 640 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swiking
                      av Swiking