Ursprungligen postat av drdrain
Visa inlägg
Dom rör sig jäkligt spännande i vattnet. Ställer sig nästan på tvären i vattnet ibland så det näst intill känns som man har ett hugg. Verkligen levande och oregebunden gång. (Automatisk jerkbait liksom) Båda mina drag är flytande och dom går väldigt ytligt. Funkar ganska bra trots vegetation, inte så mkt är såklart. Tyvärr inga hugg på dom förra helgen men jag är övertrygad om att dom kommer leverera med tiden. Fin kvatite och finnish.... fattas bara för dom kostar en slant. Gick fast i botten vid ett tillfälle... var lite spännande (nästan som napp) och gav extra glädje när jag fick upp draget till slut! Hehe!
. Dessa var "the shit" när jag var på Åland förra helgen och fiskade gädda. Eller rättare sagt var det shit att jag inte hade några i min beteslåda då alla andra i sällskapet drog nya PBn på den. Jag hade dock färgen, men i den mindre storleken, fast den var aldrig intressant för fisken tyvärr. Troligtvis liknar de Nors eller någon liknande fisk som är Gäddans naturliga betesfisk.
Lämna en kommentar: