Ditt senaste inköp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ditt senaste inköp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Låg_Profil Visa inlägg
    Att trimma Ambassadeur 15-/2500C är en livsstil.
    Jo, har förstått det. Vet inte om man är galen redan innan man börjar eller man blir det påvägen....

    Har väl inte tänkt att trimma den, ska använda den till vikter 15-75gr har jag väl tänkt.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
      Köpte en röd Amba 2500 IAR.
      Ska bli spännande att testa, den var väldigt liten och fin.

      Nu ska vi se vad denna hetsen runt 2500 handlar om!
      Ursprungligen postat av wiloboken Visa inlägg
      Grattis till ett bra köp! Har 13st och njuter varje gång jag tar ut de på fiske. /Ingemar
      BILDER FÖR BÖVELEN! Gäller er båda två!

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Ja nya Ryoga är riktigt fina! Tänkte köpa en sån 2020 eller en Z2020 men det blev en Conquest 200 DC+ istället. Antar att en 1520 ligger mellan 2020 och 1016 i linkapacitet men ligger det enbart i spoldjup eller också diameter och ev bredd?
        Conques är bättre än Ryoga �� jag har 2 conquest och har haft 3 Ryogas.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
          Köpte en röd Amba 2500 IAR.
          Ska bli spännande att testa, den var väldigt liten och fin.

          Nu ska vi se vad denna hetsen runt 2500 handlar om!
          15-75g?! Trimma den för lättvikt och låt ryssen ta ut den på duell mot Prorex 100 TW SV!
          Senast ändrad av anteman; 2018-05-03, 21:15.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            15-75g?! Trimma den för lättvikt och låt ryssen ta ut den på duell mot Prorex 100 TW SV!
            Njae. Vet inte om jag vill lägga de pengarna till ryssen
            Men om något dyker upp brukar jag inte kunna säga nej.

            Click image for larger version

Name:	IMG_20180503_224922220_LL.jpg
Views:	2
Size:	984,3 KB
ID:	1787079
            Ingen fisk är chans för fisk.
            https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

            Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
            https://www.youtube.com/user/jurgenjons

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
              Tack. Det är verkligen upp till bevis för Abu nu.
              Tillverkad 2006 skulle jag tro, kan det stämma? Väldigt fint skick, nyskick mer eller mindre. Vet inte vad den är värd men betalade 1200kr ungefär.
              Kändes som att man kan få tillbaka pengarna om det blir aktuellt.
              Grattis till en jättefin rulle och ett bra köp!

              Jag är väldigt tveksam till att den är ifrån 2006, om det står 06xxxx i rullfoten så är den från 1996 vilket stämmer bra eftersom 96-99 tillverkades en massa färgglada 1500 och 2500 till Japan. 2007-2008 kördes sista svängen i Svängstad vad beträffar dessa små klenoder men då var det enligt den gamla konstruktionsn utan IAR och i färgerna silver/svart/Sunset Orange + CDL.

              Jag är mycket nyfiken på vad du tycker om rullen och det vore kul om du kunde återkomma med objektiv "rapportering".

              Du tänker inte trimma skriver du, om du kommer på andra tankar så kontakta Uffe Eriksson, Pike1 på FS, Reelman alltså, han fixar allt.
              Hade jag varit dig skulle jag i alla fall efter total demontering och rengörning, bytt lager, ersatt plastbiten som håller alu-drevet med ventilgummi eller liten o-ring.
              Eftersom du tänker kasta upp till 75g kanske ett kromat mässingstativ skulle sitta fint! Då blir den som en pansarvagn!

              Själv är jag rätt djupt i detta träsk, har tillräckligt många nu och fokuserar istället på att modifiera dom på alla tänkbara och otänkbara sätt.

              Lycka till med rullen!

              /Kenneth

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
                Grattis till en jättefin rulle och ett bra köp!

                Jag är väldigt tveksam till att den är ifrån 2006, om det står 06xxxx i rullfoten så är den från 1996 vilket stämmer bra eftersom 96-99 tillverkades en massa färgglada 1500 och 2500 till Japan. 2007-2008 kördes sista svängen i Svängstad vad beträffar dessa små klenoder men då var det enligt den gamla konstruktionsn utan IAR och i färgerna silver/svart/Sunset Orange + CDL.

                Jag är mycket nyfiken på vad du tycker om rullen och det vore kul om du kunde återkomma med objektiv "rapportering".

                Du tänker inte trimma skriver du, om du kommer på andra tankar så kontakta Uffe Eriksson, Pike1 på FS, Reelman alltså, han fixar allt.
                Hade jag varit dig skulle jag i alla fall efter total demontering och rengörning, bytt lager, ersatt plastbiten som håller alu-drevet med ventilgummi eller liten o-ring.
                Eftersom du tänker kasta upp till 75g kanske ett kromat mässingstativ skulle sitta fint! Då blir den som en pansarvagn!

                Själv är jag rätt djupt i detta träsk, har tillräckligt många nu och fokuserar istället på att modifiera dom på alla tänkbara och otänkbara sätt.

                Lycka till med rullen!

                /Kenneth
                Visst står det 06 på rullen, 060006 för att vara mer exakt.
                Tänkte testa den idag utan att jag orkat göra något åt den, bara för att se hur den är lite snabbt. Det är ju inget större test utan mer bara för att se hur den är att använda.
                Att byta lager är ju en sådan sak som kommer göras, har svårt att tro annat.

                Att byta plastbiten låter vettigt med, det kan jag ju göra. Får se hur den ser ut inuti i helgen sen. Orkade inte fixa det igår.

                En objektiv bedömning kommer ske, helt klart. Men måste säga att jag gillar storleken på den.

                Det jag tycker är lite skumt är att den har IAR men det står inte IAR på den, de jag har sett med IAR hade det stått på gaveln. Men inte insatt så det kan vara som jag bara inte har koll på sakerna.

                Det är sällan jag kommer kasta 75gr men det kan ju hända. Oftast runt 15-55gr skulle jag tro.
                Det står inte vilken utväxling det är på den, men det går ju att räkna varven, bara jag som inte orkat. Rimligt att anta att det är 4.7:1?
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
                  Visst står det 06 på rullen, 060006 för att vara mer exakt.
                  Tänkte testa den idag utan att jag orkat göra något åt den, bara för att se hur den är lite snabbt. Det är ju inget större test utan mer bara för att se hur den är att använda.
                  Att byta lager är ju en sådan sak som kommer göras, har svårt att tro annat.

                  Att byta plastbiten låter vettigt med, det kan jag ju göra. Får se hur den ser ut inuti i helgen sen. Orkade inte fixa det igår.

                  En objektiv bedömning kommer ske, helt klart. Men måste säga att jag gillar storleken på den.

                  Det jag tycker är lite skumt är att den har IAR men det står inte IAR på den, de jag har sett med IAR hade det stått på gaveln. Men inte insatt så det kan vara som jag bara inte har koll på sakerna.

                  Det är sällan jag kommer kasta 75gr men det kan ju hända. Oftast runt 15-55gr skulle jag tro.
                  Det står inte vilken utväxling det är på den, men det går ju att räkna varven, bara jag som inte orkat. Rimligt att anta att det är 4.7:1?
                  Hej!
                  Det finns IAR där det står IAR och även där det inte står IAR.
                  De som tillverkades 96-99 har alla IAR oavsett vad som står.
                  2007-2008 års modeller har inte IAR....gamla konstruktionen.
                  Utväxlingen på din rulle, liksom alla andra IAR (vad jag vet) är 1:5,3.
                  Man kan köpa ännu högre utväxling, 1:6.0 men då kan det gå åt skogen med tyngre beten och backslag, godset är tunnare i dessa pinjonger.
                  Räkna gärna spolvarven på ett vevtag bara för att kolla att det jag skriver stämmer, det kan ju faktiskt vara så att utväxlingen är bytt.

                  Jag hade satt dit 0,23 lina om jag vore dig, det går på över 100m.
                  Har faktiskt en med 0,28, gick på 90 meter.
                  På mina grunda UT-spolar kör jag 0.19.

                  Kommentera


                  • Click image for larger version

Name:	IMG_20180504_215241.jpg
Views:	1
Size:	1 020,3 KB
ID:	1787087
                    Tur att man inte blir påvärkad av reklam!!
                    Damn you perchfight!!!

                    Kommentera


                    • Ny 15 lb Tracer Braid ca 90m på nyinkommen lättviktsspole!
                      Click image for larger version

Name:	DSC_3991.jpg
Views:	1
Size:	985,4 KB
ID:	1787088

                      Var är borren?!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 495 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 645 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 657 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 548 svar
                      229 072 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Arbetar...
                      X