Längd på spö?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Längd på spö??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack för alla svar!

Känns så här i efterhand att ett 8 fot kanske hade varit lagom ändå.. Tänk att 30 cm kan ha sån betydelse
    Men visst, lite klumpigt kanske det blir i båten.

Kommentera

Jag tycker inte du ska känna någon ånger
      Personligen är jag en av dem som inte har några problem att ha långa spön i båten. Kör med mellan 6 och 10 fot utan att jag känner att de långa är bökiga att hantera.
      Smaken är som baken - delad. Vi får hoppas att du sitter på rätt skinka bara

Kommentera

9 fot är inga som helst problem i en båt, det handlar bara om att vara försiktig. Man får inte ANTA att inget kommer fastna i bakkastet, man måste VETA. Varje kast.

Fiskade en gång med en 9-fotare med 2 polare i en liten båt. Gick bra, men tekniken blev att långsamt föra bak spöt, titta på toppen och draget, sedan gunga till lite för att få schvung.

Självklart föredrar jag 8 eller ännu hellre 7 fot från båt, men 9 fot går bra om man är försiktig! :-)

Kommentera

Åhej, här sitter jag och söker lite för att jag blev sugen på ett nytt spö.

Har väl ett 9ft idag tror jag, det är rätt så rejält långt. Tittade på ett 10ft för att ha ett lite längre.
          Fiskar normalt i insjöar och lite sånt, oftast inte från båt men det händer. Annars en del i lagan från strand.

Kanske, bara kanske är 10ft lite långt då?

ska tillägga att jag fiskade i båt förra veckan med det med grannen och det var inga som helst problem
          Ingen fisk är chans för fisk.
          https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
          https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Har ett niofotsspö. Fiskar i stort sett endast från båt. Resten av spöna är allt från UL, via sexfots haspel- och jerkspö, sjufots jiggspö, 7,6-fots lättspinnspö till åttafots tunggummispö. Har alltså ingen erfarenhet av att fiska från land. Men många klagar på för långa spön i båten. Jag fiskar oftast ensam och största problemet med långa spön är att de kan vara i vägen i transporthållarna när man ska använda andra spön för att kasta... Vill du fiska från land är ett långt spö att rekommendera och det behöver inte vara någon nackdel i båt om du bara är medveten om vad du håller på med...
            Skitfiske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
            14 svar
            1 976 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist