REA tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

REA tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jula har rea på McMy och Big McMy 49kr!
    https://www.jula.se/search/?query=mcmy

    Kommentera


    • Salomonsalar

      Tack för tipset! Passade på att köpa några till farsan också, perfekt att ge bort till det priset.
      Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

      Kommentera


      • Ingen har missat att Black Week är igång och att Black Friday är stundande. Inget som exhalterar mig särskilt mycket eftersom jag alltid är fattig men något kul brukar man kunna hitta. Vilka har redan dragit igång? Sett att bl.a Jiggar.nu har en del erbjudanden (Big McRubber - 49:-) samt så drar Olssons fiske igång i övermorgon och så har Dogger nedsatt pris på samtliga haspelrullar där jag faktiskt redan köpt en baitfeeder samt lite annat inför ismetet som ändå skulle inhandlas.
        Dogger brukar alltid ha bra reor och erbjudanden.

        Får se om man ska ha något mer (vem försöker jag lura?) men vi kan ju hjälpas åt och tipsa om det dyker upp några riktigt schyssta dealar!

        Just ja, karpfiskebutiken har 25% på allt som inte är på rea eller något erbjudande.
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
        8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

        Kommentera


        • Daiwa tatula https://www.happyangler.se/sv/fisker...lle/p/3719601/

          Kommentera


          • Inte för att jag tycker 1400 spänn är mycket för en coastal, men man bör nu som konsument vara på sin vakt. Ser att Happy Angler kör med mycket fejkpriser nu för black week för att rean ska se mer ut. t ex så kostade aldrig en Coastal 2809:- som de har som ordinarie pris(?!?!), utan när rullen fanns (gick ur sortimentet 2018) så var Daiwas rek 2595:-, men tror 2195 var standardpris, 2017-2018, då den fanns i katalogen.

            Vidare säljer de även storebrorsan zillion hd för 2579, som även det är ett bra pris, men "ordinarie pris" på 5269 (rek är 4990, på den nya zillion hd). Denna rulle är den GAMLA utgångna modellen och rek var 4490 då den fanns i katalogen och gick i butik för 3795...

            Vad jag vill säga är att happy angler kör en klassisk fuling med att höja ordinarie pris till black week för att rabatten ska se större ut än vad den är. Trist tycker jag, då jag ser att de har grejer som helt klart ligger bra i pris. Men detta beteende är väl knappast lagligt ens!

            Så handla inte på %!
            http://mortasfiske.blogspot.com

            Kommentera


            • Reagerade också på det höga ordinariepriset men tyckte jag kunde tipsa om reapriset vilket jag tycker är billigt kan inte riktigt med färgsättningen bara....
              ska ju va en riktigt bra rulle annars( säger de som vet)

              Kommentera


              • Såg att Happy Angler säljer Abu svartzonker 5601 för drygt 2 lax ???!!!

                När Dogger tar 1699:- för samma rulle.

                Jag skulle INTE handlat där oavsett bra pris på 1 eller 2 rullar.......
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
                  Såg att Happy Angler säljer Abu svartzonker 5601 för drygt 2 lax ???!!!

                  När Dogger tar 1699:- för samma rulle.

                  Jag skulle INTE handlat där oavsett bra pris på 1 eller 2 rullar.......
                  Härligt att det finns flera principfasta(dumma) människor, så man inte känner sig så ensam

                  Kommentera


                  • Tycker det ser ut så mest överallt, man får alltid kolla runt för att se vad en produkt normalt säljs för eftersom rabatten oftast dras på rek. pris från tillverkaren vilket alltid är det högsta tänkbara priset som ingen butik begär i normala fall. Det s.k. ordinarie priset som också är högt sätter ju butikerna individuellt så det är inget bra riktvärde.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
                      /...Så handla inte på %!

                      Nej och jag ligger redan på typ 0.05 % så jag tar det lugnt med impulsköpen! Köper sällan och då har jag spanat en tid och "vet" vad grejen har kostat en tid...Rubriker som "-41%" är väldigt svårbedömda om man inte vet skillnaden mellan rek. pris och normalt säljpris...
                      Senast ändrad av anteman; 2019-11-26, 23:16.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 149 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X