En bra väska - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En bra väska

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har många väskor... Men den som används mest just nu är en Berkley maxi ranger, http://www.dogger.se/ovrigt/forvarin...axi-ranger-bag

Gott om plats för allt och går ändå att bära skapligt bekvämt.

Kommentera

Jag ahr också slagit till på en sådan här efter mycket klämmande och kännande. Väskan känns riktigt grym och välbyggt. Helt vattentät. Inga sömmar som ser klena ut. Gott om plats. har 1x3700 +2x3730 + regnställ och flytväst nerpackad i den utan att det är trångt. Rejäl axelrem utan någon bygel konstruktion som far runt nere vid fästet i väskan.

Enda nackdelen är att det bara är sidoficka på en av långsidorna.

Ursprungligen postat av Geronimo Visa inlägg
      Jag kör med denna.

Blir ju tung om man fyller den, men rejält axelband och riktigt stabil i övrigt. Helt vattentät och riktigt gedigen.

Kommentera

Varför inte en ryggsäck eller stolsryggsäck?
        Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Ursprungligen postat av Detanvändarnamnetanvändsredan Visa inlägg
          Kan inte tänka mig en bättre väska än min Wild River 3604 Nomad väska. Detaljer, kvalitet och finesser som jag nu inte kan tänka mig att vara utan. Jag har fyra stora plastlådor i nedersta facket och två mindre på sidorna samt 3-4 rullar i övre facket och mängder med utrustning i de andra facken. Jag använder min för allt fiske förutom Jerkbait för där har jag hink hängande på relingen. Men till mete bottenmete och spinnfiske osv har jag denna. Sitter helt perfekt på ryggen så kan du tänka dig en ryggsäck kan jag verkligen rekommendera denna. Lätt den bästa fiskeinvesteringen jag gjort någonsin.
          .
          Jäklar vilken grym väska! Sån vill jag också ha! Inbyggd led-belysning t.o.m. !

Kommentera

Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inlägg
            Jag har en Westin Vertical Master. Väskan kommer med fem st. 3700. Rejält genomskinligt topplock och två stora sidofickor och lite andra småfack och smarta lösningar för verktyg såsom kroklossare, peang och annat. Riktigt schysst. Om du ska växla upp boxarna till 3730 så lär det nog gå att klämma in tre såna utan problem.
            Gillade denna, får nog bli en sådan för mig.
            Är en sucker för tuben och lyckades hitta en bra film för 3 av deras väskor. Däribland vertikal master

Kommentera

Det stämmer tyvärr att det inte finns nån i sverige som saluför den. Inte ens i europa kunde jag hitta när jag köpte min för 2 eller 3 år sen. Jag köpte min via ebay (av en firma) och det slutade på strax under 1400:- Nu tror jag den går att få hem för runt tusenlappen. Glömde skriva att det finns ett litet fack med ett regnskydd som ska vara till väskan vid extremväder, förra hösten så drog jag det dock över huvet i stället och det höll mig nästan helt torr förutom axlarna som den inte räckte till Lampan kan man tycka låter lite fjantigt med men jag e jäkligt glad att ha den när mörkret kommer och man inte vill stå med mobilen eller ficklampor. Tror inte du ångrar dig om du köper den http://www.amazon.com/WT3604-Tackle-.../dp/B00A0PA46U
              Ursprungligen postat av Kirshim Visa inlägg
              Hittade hemsida för tillverkaren så bilder fanns det, tyvärr verkar den ju bara saluföras i USA, skapligt dyr i grund och sen misstänker jag att frakt, tull, moms och liknande kommer få priset att skjuta i höjden....
              Ingen som sett den till salu i Sverige så man faktiskt från början får se vad den kommer att kosta?
              De fyra stora plastlådorna och verktyg + knivhållare samt magnet ingår. Smålådorna jag har i sidofacken fick jag däremot köpa till. Tänk på vid ev beställning att det finns två storlekar på väskan. En med fyra och en med tre lådor.
              Senast ändrad av Detanvändarnamnetanvändsredan; 2014-10-06, 15:38.

Kommentera

jo satt och suktade efter den där men får nog bli nån gång i framtiden, just nu ser jag ett större behov av en bag än en ryggsäck...
                Så efter mycket velande fram och tillbaka så avslutade jag det hela och beställde

Verkar vara mycket sidofickor och en stort mitt fack som tar både lådor och ev kläder och annat som kan behöva följa med ut på fisketuren. Har en 3åring här hemma så kan nog behövas lite plats för nån leksak, fika, läsplatta osv så den där pappan får stanna lite längre än 30 min på fiskeplatsen...;P

Kommentera

Fick hem vertikal mastern nu i veckan.
                  Blev nästan en helkväll att sortera in drag ect i nya väskan.
                  Riktigt nöjd med väskan.

Kommentera

För info så finns wild river här https://aplanet.se/p/ryggsack-wild-r...0-trays-227989 ifall nån är intresserad. Jag beställde precis en

Kommentera

aaaaaaaah, den där väskan såg ju grym ut!!! (EDIT: men hela grejen med integrerad lampa osv känner jag mig sjukt skeptisk till, både vad gäller underhåll och livslängd +att de väl lär väga onödig vikt, iaf onödigt för mig här uppe dåre oftast är nog ljust typ dygnet runt ändå när isen är borta... )
                      vill ha en sån... fan... fattar inte varför ja köpte en vanlig fiskeväska, sån bara axelremsväska då, när ja köpte ny väska för nåra år sen, ja, alltså, den är ju bra och rymmer ju allt jag behöver, MEN, jag som inte har båt å alltid härjar runt i snår å träsk till fots hade ju mått bra av en ryggsäck... lösningen hittills för egen del är att jag har fiskeväskan i bilen "utifall att" och sen kör jag en 360x225x80 låda som jag har allt jag egentligen använder i som ja har i en rygga med kaffetermos och nån extra lång tång i. Så, rent praktiskt i verkligheten så använder jag ju numera inte ens min fiskeväska riktigt, inte mer än som ett typ flyttbart skåp...

Men, den där ryggsäcken, som såg helt sjukt nice ut, är ju typ sinnessjukt mycket för dyr för min del, nån som råkar ha nåt tips på ryggsäck (behöver ju inte ens vara tänkt för fiske) som öppnas på liknande vis/kan ställa in lådor i på liknande vis som den ovan? bara det hade ju hjälpt en massa för min del och såna fast "vanliga" ryggsäckar borde ju finnas kan ja tänka mig?
                      Sorry för trådkapningen även.

mvh
                      /peter
                      Senast ändrad av Gädd-jos; 2016-05-26, 08:01.
                      https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 388 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson