Här är den nya Ambassadeur EXT - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Här är den nya Ambassadeur EXT

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Sådärja..Jag kom ihåg trots allt..

EXT, liksom alla 7000 och uppåt, görs i Taiwan.

C3, C4, Record , Rocket och TGC görs i Sverige.

Lågprofils plastskräpet som finns just nu, görs i Kina. Man jobbar på en ny riktig lågprofilare, men den lär inte komma förrän senare delen av nästa år..

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikopath
      Blir ikke shimano ruller satt sammen i 3 land montro? Hvor de som lages i Japan er hakket hvassere enn de 2 andre landene, som jeg ikke husker i farten.
      Fordommer eller ikke, en av de tingene selgere av Ambassaeur produkter i tex USA, reklamerer med, er jo at de er engineered in Sweden, de bruker det bevisst i marknadsføringen. Det er jo så at man nesten får inntrykk av at det er det eneste Ambassadeur har, sammenlignet med konkurrentene..

Michael
      "Enginered" betyder bara "utvecklat" i Sverige..Har inget med "Made in..." att göra.

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
        Sådärja..Jag kom ihåg trots allt..

EXT, liksom alla 7000 och uppåt, görs i Taiwan.

C3, C4, Record , Rocket och TGC görs i Sverige.
        Precis samma som jag hört

Iaf är iaf min shimano gjord i Japan om man skall tro "lappen" som sitter på. iofs e den paj nu med, men iaf Japan är ju faktiskt riktigt duktiga på det tekniska vad jag hört När det gäller t.ex. CNC maskiner (som säkerligen gör en väldigt stor del av alla fiskerulle, you name it) Så kommer en stor del från Kina, Japan o.s.v, där de är duktigast på det däringa
        sigpic

Kommentera

Många Shimano görs ju, eller sätts ihop, i Malaysia..och nu när Kina börjar bli dyrare, så har det börjat pratas om att bygga mer o mer i Bangladesh, åxå..
          Där gör man redan massor med peanger, flugbindarstäd, kirurginstrument m.m.
          Inget är som det var..Men skit samma egentligen, bara grejjorna funkar o håller..

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
            Många Shimano görs ju, eller sätts ihop, i Malaysia..och nu när Kina börjar bli dyrare, så har det börjat pratas om att bygga mer o mer i Bangladesh, åxå..
            Där gör man redan massor med peanger, flugbindarstäd, kirurginstrument m.m.
            Inget är som det var..Men skit samma egentligen, bara grejjorna funkar o håller..
            Det som är problemet, de håller inte längre
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
              Det är dags för Danielssons att öppna en ny och mycket exklusiv produktionslinje för multirullar! Måvara att vissa ingående hitec-komponenter tillverkats österut eller västerut men rullen som sådan ska tillverkas i Sverige.

Håller verkligen med dig, en Danielsson -multiplikator vore helt underbart, skulle införskaffas direkt.
              www.mag.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av Noisey Cricket
                Håller verkligen med dig, en Danielsson -multiplikator vore helt underbart, skulle införskaffas direkt.
                Vad skulle du betala för en sån? Med tanke på vad deras flugrullar kostar med så få delar skulle man väl få slanta upp med över 10 papp för en multi.

Som sportfiskare och boende i västra Blekinge så har man lite kontaker på ABU i Svängsta Enligt min kontakt så var anledningen till att man la ner tillverkningen utav Mörrumrullarna att man inte fick någon lönsamhet på dom, dom var helt enkelt för dyra att tillverka.
                Senast ändrad av Giganticsalmon; 2006-11-12, 21:40.

Kommentera

[QUOTE=Giganticsalmon]Vad skulle du betala för en sån? Med tanke på vad deras flugrullar kostar med så få delar skulle man väl få slanta upp med över 10 papp för en multi.

Oj, vilken fråga...

Har en Danielsson 6nine som jag betalada 2800kr för, vilket jag tycker är ett kanonpris. Rullen osar kvalitet,finishen är superb, prestandan utmärkt osv. osv. Har tidigare i 10 års tid jobbat som konstruktör av mekaniska detaljer och haft egen tillverkning i Sverige... En stor del av tillverkningskostnaden är maskintiden, dvs den tid det tar att bearbeta detaljerna (sjukt mycket bearbetning på dagens "lättade" flugrullar, bara en bråkdel av ursprungsmatrialet finns kvar på de färdiga detaljerna). Tro mig, 2800 kr för den Danielsson-rullen är mycket rimligt, sen är det som vanligt upp till konsumenten att välja om man vill köpa eller ej.

En annan positiv aspekt angående Danielsson är att de tillverkar själva i Sverige. Förhoppningsvis tar de även hand om sina anställda och ger dem hygglig lön, arbetsförhållande, trygghet, tänker på miljön, osv, osv... Svensk injengörskonst skall vi vara stolta över.

En maskinbearbetad och Svensktillverkad kvalitets-multi utan "masstillverkade" och gjutna detaljer, skulle jag lätt betala för, oavsett priset, bara den levererar maximalt och givetvis faller mig i smaken.
                  www.mag.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av Giganticsalmon
                    Vad skulle du betala för en sån? Med tanke på vad deras flugrullar kostar med så få delar skulle man väl få slanta upp med över 10 papp för en multi.

Som sportfiskare och boende i västra Blekinge så har man lite kontaker på ABU i Svängsta Enligt min kontakt så var anledningen till att man la ner tillverkningen utav Mörrumrullarna att man inte fick någon lönsamhet på dom, dom var helt enkelt för dyra att tillverka.
                    En exklusiv rulle i vom Hofe-klass hittar alltid sina köpare oavsett priset. Det är väl mest en fråga om hur stora och hur många produktserier man vill ha och därmed hur stora investeringar i robotar och humankapital som behövs.

När de första Ambassadeurerna kom hade ett pris som mättes i hela eller månadslöner för vanligt folk men rullarna såldes ändå fort nog att det skulle kallas försäljningssuccé!
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Sannspådd...

Be Best, har du en spåkula hemma? Danielsson= multiplikator= Sant...

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
                      Så vet vi då vart rulltillverkningen i Svängsta är på väg!
                      För dem som sätter penningen först måste den gamla maoistiska sången ”Östern är röd” vara rena paradmarschen mot paradiset!

Än så länge finns tillverkningen av Record i Sverige men hur länge stannar den här?

Det är dags för Danielssons att öppna en ny och mycket exklusiv produktionslinje för multirullar! Måvara att vissa ingående hitec-komponenter tillverkats österut eller västerut men rullen som sådan ska tillverkas i Sverige.
                      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                      "Keep it simple"

//Jan O
                      www.fisheco.se
                      www.brofiske.net
                      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00