Savge Gear Custom Predator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savge Gear Custom Predator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag har haft 8,6 170g varianten sedan i våras. Trivs väldigt bra med det. Skön känsla och bra finish. Klassningen käns rimlig men jag kastar nästan aldrig så tungt som 170g så den delen av omdömet får tas med en nypa salt. Kastade mellan 50 och kanske 150g senast förra helgen och det gick bra Använder det mest till gummi och tailbeten men även lite tyngre skedar. Ja och lite vevjerk. En Salmo slider flyger till horisonten med det spöet.
    Jämförde med tidigare nämnda Pike stick och tyckte att det var lite för kraftigt. (Men ooooh, den buteljgröna klingan!). Jämförde även med Roots 9 fot som jag nog hade kunnat trivas bra med också. Roots Rugen gick bort pga allt för påkig känsla. Var lite sugen på ett Shimano Yasei och ett Westin... Ja vilket var det nu? Power cast? Heter det så? Jaja, de gick bort pga rykten om överklassning, annars lätta och fina spön.

    Kommentera


    • #12
      Har en revo toro nacl liggandes hemma som är använd 1 gång, satt å fundera om jag skulle köpa ett 8,6. 170g till den eller ett svartzonker 140g vad tror ni på?

      Var ju egentligen SZ jag var sugen på innan jag märkte att min lokala butik hade slut på det och har detta ist.

      Kommentera


      • #13
        Jag bytte från SZ 8,6 till SG 8,6. Det är en enorm skillnad i finish. SZ är ett trevligt men betydligt enklare spö.

        Kommentera


        • #14
          Jag köpte i vintras ett SG Custom Predator haspel -70g och är toknöjd!
          Bra komponenter och hög finish som tidigare nämnts, riktigt skönt att drilla fisk på.
          Största hittills är gädda på 12,2kg vilket gick galant!
          Kan inte annat än att rekommendera!

          Kommentera


          • #15
            Någon som har erfarenhet av Custom Predator Fast Shad?
            Jag har nu ett Beastmaster 8' Dropshot - 28gr som jiggspö och vill komplettera med ett något kralligare spö. Detta såg lovande ut ända tills jag såg denna film.

            Han i filmen menar att aktionen inte är snabb, och jämför sedan med ett teleskopspö som vad jag har förstått är i stort sett bara böjbart i toppsektionen vilket borde definiera det som väldigt snabbt. Är det ett bra jiggspö upp till 45 gram och han i filmen inte vet vad han pratar om eller ska jag leta vidare?
            Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
            2 svar
            2 478 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston  
            Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
            24 svar
            3 813 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg uffe62
            av uffe62
             
            Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
            39 svar
            5 614 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg OGRudan
            av OGRudan
             
            Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
            468 svar
            107 621 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Julle68
            av Julle68
             
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
            3 545 svar
            228 111 visningar
            12 gillar
            Senaste inlägg Wilier75  
            Arbetar...
            X