hjälp mig och min klantighet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp mig och min klantighet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hjälp mig och min klantighet

hej
    jag tappade min favorit fisketång vid en tjärn i skogen i sommar. jag har letat hela hösten på google och forum, men inga resultat, förutom här på fs. en tråd där denn bild lades in: Click image for larger version

Name:	03665-01_712.jpg
Views:	1
Size:	28,6 KB
ID:	1834875

var kan jag hitta en sån tång??? bästa tång jag nånsin haft! gick in på stans fiskebutik i akut behov av en tång och kom ut med 3 oliak tänger för att mäta alla mina behov som den lilla tången täckte. någon som kan hjälpa mig, eller egentligen är det syrran ni hjälper då jag lnskat mig tången i julklapp av henne, med samma utgångspunkt som mig...

jag villl ha min tåååång ;(;(;(;(;(

från det jag ser på bilden så verkar det vara en tång för splitrings och crimps i två olika storlekar samt avbitare.
    sportfiskeprylar.se har det mesta;

denna som verkar ha fler funktioner än den på bilden

denna som verkar vara ganska identisk

som ovan fast mindre

den översta verkar ju vara mest mångsidig, +med avbitare för både wire och flätlina.

Kommentera

Kan det här vara något? Det finns mer att välja på hos www.olssonsfiske.se t ex:

Rapala Rostfri Tång 8½" Rapala Rostfri Tång 8½" (22 cm) är ett professionellt verktyg designat för sportfiskare, tillverka

och

Rapala Tång Fisherman RCP-8½" Rapala Fisherman's Tång RCP-8½" är ett pålitligt verktyg för sportfiskare, tillverkat a

Kommentera

Liknar en tång som jag också råkat söla bort:

Obs: Den på länken har böjd hals även om det inte syns så bra på bilden.

Kommentera

Ursprungligen postat av pengsjö Visa inlägg
          hej
          jag tappade min favorit fisketång vid en tjärn i skogen i sommar. jag har letat hela hösten på google och forum, men inga resultat, förutom här på fs. en tråd där denn bild lades in: [ATTACH=CONFIG]74494[/ATTACH]

var kan jag hitta en sån tång??? bästa tång jag nånsin haft! gick in på stans fiskebutik i akut behov av en tång och kom ut med 3 oliak tänger för att mäta alla mina behov som den lilla tången täckte. någon som kan hjälpa mig, eller egentligen är det syrran ni hjälper då jag lnskat mig tången i julklapp av henne, med samma utgångspunkt som mig...

jag villl ha min tåååång ;(;(;(;(;(
          Hej Felix Sjövik;

Din tång på bilden är en fjäderringstång...

I Umeå, där du bor kan du köpa en ny fjäderringstång hos BLIXT
          SPORTFISKE & FRITID., Postadress: Kungsgatan 94
          90332 UMEÅ
          Telefon: 090-77 40 70
          Telefon: 090-13 28 69
          Sören Engström eller Olof Rönnqvist...

Själv använder jag ofta två fjäderringstänger.. en stor och en liten (båda med handlovsrem för att inte tappa tången) när jag bordar Gös och annan mindre fisk. Den stora fjäderringstången kniper jag ihop runt läppen på fiskens underkäke och lyfter sedan fisken vertikalt in i båten. Med den mindre fjäderringstången drar jag loss krokarna försiktigt på wobblern...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2014-12-01, 14:30.

Kommentera

Ta dig till biltema och köp dig en sådan http://biltema.se/sv/Fritid/Fiske/Ti...litring-40021/

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
              Ta dig till biltema och köp dig en sådan http://biltema.se/sv/Fritid/Fiske/Ti...litring-40021/
              De där är urusla. Jag hade en sån fast i bft's version (ser exakt likadan ut fast grön). Problemet är att även käftarna är i aluminium, vilket är alldeles för mjukt. Det behövs inte många fjäderringar innan det börjar smulas sönder.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
                De där är urusla. Jag hade en sån fast i bft's version (ser exakt likadan ut fast grön). Problemet är att även käftarna är i aluminium, vilket är alldeles för mjukt. Det behövs inte många fjäderringar innan det börjar smulas sönder.
                Tack, då slapp jag ta mig till biltema och sedan slänga pengar på den där.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                24 svar
                2 254 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lsjonsson  
                Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13